Ifaty en Isalo - Reisverslag uit Isalo, Madagascar van endendijk - WaarBenJij.nu Ifaty en Isalo - Reisverslag uit Isalo, Madagascar van endendijk - WaarBenJij.nu

Ifaty en Isalo

Door: ME

07 Augustus 2019 | Madagascar, Isalo

06/08/2019 Ifaty
Heerlijk op her strand gezeten vandaag. We hadden eerst een bungalow wat verder van het strand, maar dit hebben we gelukkig kunnen aanpassen. We lopen nu van de bungalow zo het strand op. Prachtige plek. Iets verderop is een vissersdorpje, rond 7:00 een enorme bedrijvigheid. Dan vertrekken alle piroques naar zee. Tegen 12:00 komen ze weer terug, maar als je ziet wat er gevangen wordt, dan is dat heel minimaal. Veel kleine visjes, weinig grote.

07/08/2019
We gaan weer verder naar de volgende plaats: Isalo. Deze keer alleen maar asfalt wegen. Geen gestuiter, alleen maar slalommen om de gaten in de weg. In een dorpje onderweg zagen we een groep mensen instappen in een bus met wel hele opmerkelijke bagage: een (gevulde) lijkkist.
Langs de weg zie je overal hele grote grafmonumenten. Dit zijn allemaal familiegraven. Bouwwerken groter en steviger dan de huizen van de mensen. Aan de buitenkant versiert met muurschilderingen van dagelijkse taferelen, sporters en portretten.
We moeten regelmatig stoppen ivm de politieposten. Ze moeten dan weer alle papieren zien en soms onze paspoorten. Alles wordt minutieus nagekeken, in de hoop iets te vinden wat niet in orde is. Doel is om ons een ‘bekeuring’ te geven en zo weer wat te verdienen. Tot nu toe is dit altijd goed gegaan.
We rijden nu weer het binnenland in, landschap wordt heuvelachtiger en hoe verder van de kust hoe minder begroeiing. Op een gegeven moment rijden we alleen nog maar door een (droog) gras landschap met af en toe een struikje. En ondanks het onherbergzame landschap...overal kom je mensen tegen. We stoppen op een plek om te lunchen waar het er op lijkt dat er niemand in de omgeving is. En toch staan er binnen enkele minuten weer 10 kinderen rond de auto.
We komen door een gebied waar in de rivier naar edelstenen gezocht wordt, vooral saffier. De dorpjes zijn een soort Wild West dorpjes, snel opgebouwd door de gelukszoekers en een paar stenen gebouwen van degene die de gevonden edelstenen opkoopt. Geen plaats om lang stil te staan...
Het landschap veranderd nu in allerlei vreemde rotsformaties: Isalo National Park. We zijn er!
Morgen gaan we het park in, nu nog eerst even relaxen.

• 07 Augustus 2019 - 15:30

Gra: