Wat een reis... - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van endendijk - WaarBenJij.nu Wat een reis... - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van endendijk - WaarBenJij.nu

Wat een reis...

Door: ME

26 Juli 2019 | Madagascar, Antananarivo

24/07/2019
Onze reis naar Madagaskar is met wat horten en stoten begonnen. Amper op Schiphol zien we dat onze vlucht een uur vertraagd is, op zich niet erg. We hebben bijna 4 uur om over te stappen in Rome...
En nu beginnen de berichten langs te komen dat er een grote storing op Schiphol is, waardoor vliegtuigen geen brandstof kunnen tanken. De eerste annuleringen komen op het bord, maar onze vlucht staat er nog steeds. Maar wordt steeds een half uur verschoven. Steeds maar even rekenen of het nog mogelijk is om de overstap te halen. Lange tijd leek het goed te gaan, op basis van de tijden op het bord. Maar nog steeds geen enkele aanwijzing dat we daadwerkelijk gaan boarden. Uiteindelijk tegen 21:30 mogen we het vliegtuig in en rond 22:00 eindelijk vertrokken...om te laat in Rome aan te komen. Onze vlucht naar Addis Ababa is al vertrokken. Nu snel in de rij bij de transfer balie om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Na een flinke wachttijd en wat uitzoekwerk hebben ze wat gevonden.
De volgende ochtend om 7:10 kunnen we mee op een vlucht naar Nairobi, via Genève. En vanuit Nairobi vliegen we dan naar Antanarivo. Aangezien het nu al bijna 2:00 uur is en we om 4:00 weer op het vliegveld moeten zijn, is een hotel niet echt de moeite meer. Wordt een nacht doorbrengen op het vliegveld.
Om 4:00 kunnen we inchecken ...en krijgen gelijk het bericht dat de vlucht vertraagd is naar 9:00. Heerlijk nog een paar uur rondhangen. Uiteindelijk zijn we om 10:00 vertrokken. In Genève kunnen we blijven zitten, deel van de mensen eruit, wat nieuwe erbij en tanken. Om 12:00 gaan we weer verder....dachten we...maar werd uiteindelijk 13:30. Verwachte aankomsttijd in Nairobi is nu 22:30 en dat is nu net ook de vertrektijd van onze aansluitende vlucht naar Antanarivo.
Bij uitstappen werden we al opgewacht, het vliegtuig heeft gewacht. Er zaten 44 man in ons vliegtuig die mee moesten op deze vlucht. Snel langs alle controles en boarden. Maar hier werden we weer tegengehouden, iets met onze boardingcards. Wat nu weer! Maar deze keer goed nieuws: vlucht zat vol en zijn omgeboekt naar business class. Mooie afronding van deze rampzalige reis...dachten we...
De bagage is er niet. Alle 3 de tassen zijn niet aangekomen. Op z’n vroegst morgen 16:00....als de rassen tenminste uit Nairobi moeten komen.
Nu eerst maar eens gaan slapen. Morgen weer een dag.

• 26 Juli 2019 - 07:21

Rix:

Tjonge wat een reis. Murphy’s law. Niets aan toe te voegen. En nu relaxen en genieten.

• 26 Juli 2019 - 07:56

Cor:

Wat een toestand, dit heet volgens mij reizen

• 26 Juli 2019 - 11:14

Sjoerd:

Wat een nare start met veel stress! Hopelijk kunnen jullie in Madagaskar dit gedoe achter jullie laten en gaan genieten. Veel plezier in ieder geval! Wij zijn goed aangekomen in Denver en hebben al een prachtige eerste week er op zitten. Ook dit jaar weer een genot om met een SUV door de VS te toeren. Vandaag rijden we Yellowstone Park binnen. Zin in!

• 26 Juli 2019 - 13:01

Irma:

Wat fijn om met jullie nieuws mee te reizen. Wel moet het nu wel goed nieuws worden. Fijne tijd voor jullie verder.

• 26 Juli 2019 - 17:08

Wim:

Nu de bagage nog dan kun je in de kleren die je wilt aantrekken!
    Ik ben gereed om naar huis te gaan.
    (bericht via de HP)

• 27 Juli 2019 - 18:04

Xandra:

Jemig de pemig wat een avonturen hebben jullie al meegemaakt voordat de uiteindelijke bestemming werd bereikt!

• 29 Juli 2019 - 05:07

Peter:

Wat een verhaal... Veel vakantie plezier!