Naivasha - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van endendijk - WaarBenJij.nu Naivasha - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van endendijk - WaarBenJij.nu

Naivasha

Door: ME

30 Juli 2016 | Kenia, Naivasha

29/7/2017 Naivasha
Een relax dag vandaag. Hele dag op de camping gebleven.lekker wat zitten lezen en de eerste souvenirs gekocht. Het weer is hier lekker, overdag ongeveer 25 graden, 's nachts een graad of 15-18. Dus lekker slapen, zonder last te hebben van de warmte. En dat rond de evenaar, maar komt nu alleen doordat we zo hoog zitten (boven de 1800 meter). Zal de komende tijd nog wel anders worden. Het kamperen met deze auto's bevalt erg goed, tenten zijn een stuk groter dan die van vorig jaar (breder) en we hebben een eigen watervoorraad met zuiveraar bij ons. Hierdoor is het niet nodig om flessen te kopen, we hebben per auto zo'n 100 liter bij ons. Alleen af en toe de zuiveraar schoonmaken...en dat doet Frank..
Lekker gezwommen in het zwembad en daar nog wat liggen lezen. Totdat er een enorme keniaanse familie aankomt, met heel veel kinderen. Dat was gedaan met de rust.
's Avonds weer heerlijk van Petra d'r kookkunsten genoten, even naar de hippo's gekeken en op tijd naar bed. Morgen een actieve dag in de planning.

30/7/2016 Fietsen!
Het is zaterdag...dus tijd voor onze wekelijkse spinning les, een hoogte training aangezien we richting de 2000 meter gaan. Maar deze keer maar met mountainbikes naar Hell's Gate. Klinkt erger dan het is, het is zelfs zeer spectaculair. Dit is het enige park in Kenia waar je zonder gids in kan lopen of fietsen. En dat laatste gaan we doen. Vanaf de camping is het 5 km naar de ingang. Frank regelt de toegang, volgens de borden kan dit binnen 5 minuten. Maar het blijft Afrika en minuten kunnen heeeeeel lang duren. Heel veel stempels later, kunnen we doorfietsen
En dat is werkelijk fantastisch, je fietst letterlijk tussen de zebra's, impala's, warthogs, buffels (oeps, toch even extra opletten), elanden en Thomsons gazelle's. Echt heel indrukwekkend als je hier op je fietsje tussen zit. We rijden naar een punt midden in het park, waarvandaan we gaan lopen. Er is hier een hele smalle kloof, uitgesleten in het landschap. Sommige stukken minder dan een meter breed en een meter of 20 diep. Af en toe aardig klauteren om de kloof te kunnen volgen.
Daarna het riviertje verder gevolgd, wederom wat klauterwerk over rotsen en door de rivier, langs een paar hete bronnen. Dit is ook de reden van de naam van het park. Het hele gebied heeft een vulkanische oorsprong en overal zitten nog hete bronnen, kokend heet. Doel is Hell's Kitchen, enkele bronnen waar het water letterlijk kokend uit de grond komt. Overal zie je ook stoomwolken omhoog komen, zie je borrelend water uit de grond komen en je ruikt de zwavel.
Terug naar de fietsen en weer tussen de dieren naar ingang van het park fietsen.
Op de camping is het een heleboel drukker geworden (we waren gisteren bijna alleen), maar nu is het weekend. Er zijn een paar bussen aangekomen vol met kenianen. En hebben enorme speakers neergezet en zijn bezig met allerlei teambuilding spelletjes. Lekker rustig....

• 31 Juli 2016 - 22:49

Jessica Krijgsman:

Fijn die bredere daktenten en dat het 's nachts niet vriest!
    Ik lees weer lekker mee!
    Drive carefully en veel plezier!

Sjoerd:

Lekker relaxen, maar dan toch op de fiets. Lijkt me inderdaad gaaf om te fietsen tussen de dieren. Geen baviaan op de bagagedrager? Goed om te horen dat het slapen op de auto weer goed bevalt!