Een goed begin - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van endendijk - WaarBenJij.nu Een goed begin - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van endendijk - WaarBenJij.nu

Een goed begin

Door: ME

04 Juli 2015 | Namibië, Windhoek

04/07/2015
Ons eerste verslag uit Namibië!
De start van de reis was heel strak gepland...iets strakker dan eigenlijk de bedoeling was. Het verkeer richting Frankfurt was een grote puinhoop. Ik geloof dat we in 6 verschillende files gestaan hebben. Vanaf Hummelo hebben we er nog ruim 6 uur over gereden .... ipv 3 uur...
We waren nu rond 18:00 bij het vliegveld, maar nu eerst nog de auto wegzetten. We hadden al via internet een parkeerplek gereserveerd, zoeken naar een plek was niet nodig. Alleen was deze plek helemaal aan de andere kant van het vliegveld. Auto wegzetten, met de pendelbus naar Terminal2, inchecken, paspoort controle...en nog 20 minuten over om even snel wat te eten. Nu snel naar de gate, bleek dat iedereen al in het vliegtuig zat. We waren de laatsten, we zaten amper op onze plek en hij vertrok al. Prima vlucht, 45 minuten vroeger aangekomen. Voor de paspoort controle werd via infrarood van iedereen de temperatuur opgenomen. De ebola controles worden gelukkig zeer nauwgezet uitgevoerd. Dat heb ik op Schiphol nog niet zien gebeuren. Paspoort controle ging heel vlot en tot onze verbazing lag de bagage er ook al.
Het is nu 6:00 en nog tot 8:00 wachten tot de auto verhuur van KEA opengaat. In de tussentijd geld gehaald en overheerlijke cappuccino met sachertorte gegeten.
Exact om 8:00 werden we opgepikt om naar de auto gebracht te worden. En daar stond hij dan: een enorme Toyota pickup met dubbele cabine en 2 daktenten. Na een uitgebreide uitleg over de kampeeruitrusting en hoe de 4x4 werkt, zijn we op pad gegaan. Er wordt hier links gereden, is even wennen. Net als met de auto. Lastigste is het knipperlicht, deze zit rechts ipv links..Rechts zit de ruitenwisser. Dus regelmatig gaat nu opeens de ruitenwisser heen en weer ipv aangeven dat ik af wil slaan. Zal wel wennen zijn...maar geeft wel schone ramen!
We hebben direct onze eerste beesten gezien, binnen 5 minuten rijden: apen en een wrattenzwijn. Dit is al meer dan vorig jaar in de hele vakantie in Myanmar.
Onderweg naar Windhoek hebben we eerst boodschappen gedaan, de geleverde kampeeruitrusting wat uitbreiden en eten/drinken aanschaffen. Hierna is het tijd voor ons Guesthouse, Vondelhof. Prima plek, ruime kamer, we zijn begonnen om de auto eerst goed in te pakken, daarna lekker in de tuin in de zon gezeten.
's Avonds gegeten in Joe' s biergarten. Lekker tapbier en enorme stukken vlees. De eerste stukken wild gegeten, ik een kudu steak en T een spies met springbok, orynx, kudu, krokodil, zebra.
Eerste indruk van Namibië is heel relaxed, afgelopen jaren steeds begonnen in de kakofonie van een Aziatische stad met veel mensen, geuren en lawaai. Dan is dit opeens heerlijk rustig.
Al met al een super begin van de vakantie.

• 05 Juli 2015 - 11:44

Sjoerd:

Een goed begin is het halve werk ......
    Ja ja, links rijden in een vreemde auto, de rest van de Endendijkjes zullen wel lachen als voor de zoveeste keer de ruitenwissers aangaan ipv het knipperlicht! Dat gaan wij ook krijgen straks.... Fijn dat de reis goed is verlopen en dat julie nu kunnen gaan genieten. Exotische vleesgerechten op het menu, dat zal ff wennen zijn. Straks zie je in de parken het beestenspul live voorbij trekken, leuk!

• 05 Juli 2015 - 15:40

Simone :

Klinkt allemaal al goed Endendijkjes! Gelukkig op tijd op het vliegtuig, zou je toch gebeuren.
    Ga lekker genieten van al dat heerlijks en moois. Nu alweer leuk om jullie eerste verslag gelezen te hebben!! Xxx

• 05 Juli 2015 - 16:13

Cor:

Het klinkt weer fantastisch, het ruitenwisser probleem heb je dadelijk weer in je eigen auto. Geniet van alles en we zijn weer benieuwd naar jullie verslagen en foto's. Wij zitten nu in tropisch Frankrijk.
    Groeten van Cor en Wendelien.

• 08 Juli 2015 - 13:07

Jessica Krijgsman:

Aaaahhh! Met natte ogen lees ik jullie, oh zo herkenbare, verhaal!
    Zebra is lekker!
    Even een beroepsdeformatievraag: kun je inmiddels cash geld pinnen op WDH?
    Heeeeeel veel plezier. Jullie zitten intussen in het prachtige Eagle's Nest in Aus?
    Groet Jessica

• 08 Juli 2015 - 20:37

Reinier Bruijne:

Leuk enthousiast verhaal!
    Voordeel van Namibië is dat je uren en uren op dezelfde weg blijft dus weinig richting aan te geven hebt ;-)
    Let je op je bandenspanning op al die gravelroads?
    Enjoy, enjoy!

Reinier

• 08 Juli 2015 - 20:38

Irene:

Klinkt allemaal goed op de Duitse files na. Geniet er van!

• 09 Juli 2015 - 16:34

Wendelien:

Veel plezier allemaal, ik ben erg benieuwd naar jullie reiservaringen.

Groeten van Wendelien