Naar Nilaveli - Reisverslag uit Nilaveli, Sri Lanka van endendijk - WaarBenJij.nu Naar Nilaveli - Reisverslag uit Nilaveli, Sri Lanka van endendijk - WaarBenJij.nu

Naar Nilaveli

07 Augustus 2012 | Sri Lanka, Nilaveli

Woensdag 7/8/2012
Weer een reisdag, op weg naar de kust in het noordoosten, naar Nilaveli. De route is een zeer smalle, zeer slechte weg. Dit was enige tijd geleden nog niet mogelijk om hier te komen, dit was midden in het oorlog gebied tussen de Tamils en sri lankeese leger. Zeer gevaarlijk gebied, onze chauffeur heeft deze route meer dan 30 jaar geleden voor het laatst gereden. Maar het is wel een prachtige route, mooie omgeving, veel vogels, maar ook zeer arm. Rond 12:30 in het hotel: het Nilaveli Beach Hotel. Aankomst was iets minder, kamers waren niet klaar en ging allemaal wat rommelig. Eerst maar wat gegeten, daarna waren de kamers ook klaar. Plek is prachtig, mooi zwembad en direct aan het strand. De rest van de dag daar dan ook doorgebracht.

• 07 Augustus 2012 - 18:27

Rix:

Maar goed dat jullie vanmiddag een rustdag hebben na al dat blote voeten- en trappengedoe. Genieten van prachtige culturele plaatjes en tegelijkertijd aan je conditie werken. Dat noemen ze vakantie! Lijkt me leuk om een paar foto's te zien van de tempels en omgeving.

Groetjes Rix

• 07 Augustus 2012 - 18:27

Rix:

Groetjes Rix

• 07 Augustus 2012 - 21:24

Simone:

Wat een belevenissen allemaal weer zeg, leuk om te lezen. Wij gaan in Thailand ook een tempel bezoeken met een grote trap erbij. Dus bedankt voor de genoemde tips. (hoezo competitief ingestelde kinderen.....herkenbaar :-) Maar hoeveel treden waren het nou?
    Zijn weer heel benieuwd naar jullie volgende verslag. Groetjes!!

• 08 Augustus 2012 - 07:20

Sjoerd:

Dat is een bijzondere ervaring om een gebied te bezoeken dat al lange tijd voor toeristen een no-go gebied was! Zo'n rit over een slechte weg is wel vermoeiend, dus het zwembad zal wel errrrug lekker zijn!

Wij zijn inmiddels aangekomen in Rome (waren we allen nog nooit geweest!) en hebben genoten van een bezoek aan het prachtige Colosseum. Het ligt op loopafstand van het trendy stadsappartement dat we gehuurd hebben. Gelukkig met airco, want met temperaturen boven de 35 graden is het best heet. Leuk dat je in Rome zo heerlijk op terrasjes kunt eten, dat misten we vorig jaar in New York. Vandaag op zoek naar de heel veel andere hotspots, morgen (op de verjaardag van Robert) naaar het Vaticaan.

Geniet van Nilaveli en het strand daar!

Greetz Sjoerd en de rest van de familie dat nog ligt te snurken...

• 08 Augustus 2012 - 09:34

Mark Van Reede:

hallo MPT&S,

leuke verhalen en doet ons weer herinneren aan onze reis in sri lanka.
    veel plezier vanuit een zonnig spanje!

gr. MAR&R

• 10 Augustus 2012 - 10:18

Caroline:

Lieve allemaal,

Heerlijk om jullie mooie verhalen weer te lezen.
    Wij vertrekken morgenochtend met de trein naar Oostenrijk, Niederau.
    Het is mooi weer dus we gaan veel wandelen in de bergen.
    Liefs, Xan en Caro

• 11 Augustus 2012 - 02:41

Aahwb :

Hallo MPT&S.. Wij zijn nu echt op weg terug naar huis en zitten in kuala lumpur te wachten op vlucht naar Dubai gelukkig hebben jullie nog het merendeel van de reis voor de boeg dus geniet er nog maar van. Komen er weer nieuwe verslagen? Want wij volgen jullie natuurlijk en zijn natuurlijk benieuwd! Lieve groet aan Aahwb op weg naar Hilversum......

• 13 Augustus 2012 - 14:55

Irma :

Nou nou jullie maken wel wat mee. Het lijkt me geweldig. Die klimpartijen en waarschijnlijk zonder aanlijnen.
    Jullie schoenen kunnen nu wel goed van pas komen. De foto bovenop de olifanten zijn beslist wel een foto voor op het nachtkastje. Ik vroeg me af waar jullie gids blijft overnachten en waar eet de gids(chauffeur)?
    Heeft hij zijn eigen adresjes of zit allles in jullie prijs verwerkt.
    Ik ben weer benieuwd naar jullie volgende ervaringen.
    Liefs van Irma.