Malediven - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van endendijk - WaarBenJij.nu Malediven - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van endendijk - WaarBenJij.nu

Malediven

26 Augustus 2012 | Sri Lanka, Colombo

Malediven - thulhagiri resort
23/8
Met een half uur vertraging aangekomen in Malé. Na de paspoort controle is hier een extra bagage controle, net als je het vliegtuig in gaat, maar hier ook als je het vliegtuig uit komt. En natuurlijk....wij werden er uit gehaald. Of we de tassen even openmaken. Bleek dat het om de boedha beelden gaat. Het is niet toegestaan iets van een andere godsdienst dan de islam mee het land in te nemen. Dus een Boedha beeld mag je niet meenemen. Tassen uitpakken, beelden eruit en naar een aparte balie om deze te laten registreren en af te geven. Bij vertrek kunnen we ze (als het goed is) weer ophalen.
In de ontvangst hal werden we keurig opgewacht door mensen van het resort. Nog even op en paar mensen wachten en dan naar de boot. Dit is een speedboat die je met een enorme  snelheid  naar het resort brengt. We waren er binnen het half uur.

24/8
Ons huisjes staan direct op het strand, 5 meter van het water. Na een enorm ontbijtbuffet ben ik met Stijn gaan snorkelen en later met Thijs. Het eiland is omringd met een koraalrif, het zgn 'huisrif'. Vanaf het hagelwitte strand komt er eerst een stuk water met zandbodem, dit is slechts 1 tot 2 m diep. Daarna kom je bij het rif. Duiken met flessen is hier helemaal niet nodig, het is hier ongeveer een meter diep en af toe iets dieper. Je moet meer uitkijken dat je tijdens het zwemmen het koraal niet aanraakt. Enige probleem vandaag zijn de golven, er is een aardige golfslag die er regelmatig voor zorgen dat je snorkel vol water zit....en zout water is niet lekker!

Inmiddels begon de lucht aardig dicht te trekken en het noodlot slaat toe: regen! En veel ook. Daarvoor ga je niet naar de Malediven. En dat heeft het de rest van de middag blijven doen. Dat was de tijd doorbrengen met lezen in het huisje ipv op het strand.

25/8
Gelukkig het is droog. En de lucht begint steeds meer open te trekken en het wordt inderdaad een dag zoals die moet zijn: blauwe lucht, zon en een vlakke zee. Veel smeren dus. Het snorkelen was nu ook veel beter dan gisteren, vooral doordat er nu amper golven zijn. Maar ook door de zon, alles heeft veel meer kleur. We hebben dan ook erg veel foto's gemaakt van de vissen en het rif. De waterdichte hoes om de camera werkt uitstekend, alles blijft kurkdroog en je hebt goede foto's. Geen last van die extra glazen lens voor de camera. Jammer genoeg hebben we de schildpad nog niet gezien, hier op het rif woont een enorme zeeschildpad. We hebben al foto's gezien van andere vakantiegangers die 'm al wel gezien hebben. Maar we hebben nog een paar dagen en we blijven zoeken.

Het hele eiland is bedekt met een laag zand, ook de vloeren in het restaurant. We hebben dan ook bij aankomst onze schoenen in de kast gezet en die hebben we deze week niet meer nodig. Heerlijk op blote voeten lopen, door het hagelwitte en heel fijne koraalzand.
Het eiland zit ook helemaal vol met parkieten, in allerlei kleuren. Is een heel leuk gezicht, overal zie je paartjes zitten of vliegen.

26/8
Het gebruikelijke programma: zwemmen, snorkelen, lezen, fitness, zonnen, eten.

• 26 Augustus 2012 - 19:23

Jan:

Jullie huisje ligt echt prachtig zeg. Zo kort bij het water en met een prive strand erbij. Als je dan ziet hoe vol het hier op het strand is als het eens een keer mooi weer is, op elke vierkante meter zit dan wel iemand. Het verbaast ons ook dat er zoveel groen is op dat dorre zand. Leuk om te zien. Geniet nog even lekker van de laatste dagen daar. Groeten Rix en Jan

• 27 Augustus 2012 - 08:34

Anne S.:

Wat een paradijs! Klinkt heerlijk. Vreemd dat die beeldjes niet mee mochten, al verbaasd mij niets (bijna) meer als het om de islamische gebruiken gaat...

Dat snorkelen op zoek naar schildpadden lijkt me heerlijk. Nog maar 2 weken geleden kwamen wij thuis.... Ik heb mijn draai nog steeds niet gevonden...

Veel plezier nog!! Hoop dat de zeeschildpad zich ook aan jullie laat zien!

• 29 Augustus 2012 - 09:28

Anja:

Oh, wat ziet dat er allemaal goed uit! Wat heerlijk! Daar kom je zeker tot rust. Lekker hoor, hele dag op blote voeten, thuis kunnen gelukkig de aankomende dagen de slippers nog wel even aan..... t is nog best aangenaam hier.
    Wij hebben hoop geleerd van onze eerste grote reis als gezin... volgende x ook iets meer rust inbouwen, maar geniet nog steeds na van alles wat we hebben gezien en meegemaakt en realiseren ons dat er nog een boel te ontdekken is op de wereld ! Jammer dat het er voor jullie ook al weer bijna opzit.. nog even elk moment extra genieten als het kan.

• 29 Augustus 2012 - 20:54

Cor Van Lievenoogen :

Wat een indrukwekkende reis en leuke reisverslagen/foto's. Nu heerlijk genieten op de Maladiven. Wij genieten met jullie mee en gaan morgen nog een paar dagen naar Spanje.
    Groeten van Cor en Wendelien.