Dag 4 en 5: in de omgeving van Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van endendijk - WaarBenJij.nu Dag 4 en 5: in de omgeving van Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van endendijk - WaarBenJij.nu

Dag 4 en 5: in de omgeving van Sapa

Door: Thijs Endendijk

31 Juli 2011 | Vietnam, Hanoi

We gingen met de nachttrein naar Sapa toe, we kwamen rond een uur of zes aan bij het eindstation van de trein. We werden opgewacht en met een busje naar Sapa gebracht. Onze gids wachte ons daar op, we kwamen bij het hotel waar we niet die nacht maar de nacht erna gingen slapen. Later vertrokken we de bergen in. toen we wegliepen kwamen er twee vrouwen met twee meisjes achter ons aanlopen die de hele dag met ons meeliepen, want ze probeerden ons spulletjes te verkopen. Eerst liepen we over de weg en later liepen we over een zandpaadje de bergen in. Onze gids heeft ons erg veel dingen verteld over de omgeving hier, hij vertelde over giftige planten en over hoe rijkdom hier geuit werd: namelijk door het aantal buffels wat je hebt. Later kwamen we een klein slangetje tegen hij lag onder een steen dus waarschijnlijk had een gids met een steen heel hard op de slang geslagen. De gids vertelde dat de slang heel giftig was, hij kon met een beet iemand binnen 5 minuten doden. Toen liepen we verder. We genoten van het mooie landschap, toen we gingen lunchen rond half twee wilden we wat armbandjes kopen van de mensen die de hele dag met ons meeliepen, toen we dat gedaan hadden kwamen er heel erg veel kinderen naar ons toe om te vragen of we nog meer van die bandjes wilden, maar dat wilden we niet. Toen we klaar waren met eten liepen we verder na een tijdje lopen kwamen we bij het huis aan waar we die nacht zouden slapen. We sliepen bij mensen thuis. Toen gingen we eten we aten rijst met kip, rundvlees, tofu en we aten zelfs bamboe! Toen gingen we slapen.

Die nacht had het heel erg hard gestormd, dus de volgende dag vertelde de gids dat we niet door konden lopen omdat de weg op sommige plaatsen overstroomd was en soms zelfs verzakt. Dus gingen we met een busje terug naar Sapa en daar gingen we naar het hotel toe.