Goodbye Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van endendijk - WaarBenJij.nu Goodbye Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van endendijk - WaarBenJij.nu

Goodbye Vietnam

Door: Thijs

21 Augustus 2011 | Vietnam, Hanoi

Nog een laatste samenvatting van onze reis in Vietnam:

Dit zijn nog speciale dingen die we tegengekomen zijn in Vietnam:

Hanoi: De mensen op de scooters toeteren constant en er zijn vijf miljoen scooters en zes miljoen mensen in Hanoi, dat komt trouwens omdat je in Vietnam voor een auto 100% belasting betaald. In Hanoi zijn ook veel leuke dingen te doen: Lopen door de oude stad en kijken bij allemaal winkeltjes en naar het Hoan Kiem meer toe gaan en daar vlakbij naar het poppentheater, dat was ook heel leuk trouwens maar we vielen bijna in slaap omdat we last hadden van de jetjag maar we vonden het wel leuk.

Sapa en omgeving: Je moet eerst met de nachttrein om in een dorpje in de buurt van Sapa te komen en dan moet je nog anderhalf uur in de bus. Maar als je eindelijk in Sapa bent is het heel leuk. Sapa is waarschijnlijk zo toeristisch omdat er in de omgeving een paar bijzondere stammen zijn. Daarom kan iemand die van mensen fotograferen houdt zich daar prima vermaken, maar je moet dan wel een eindje lopen om bij die stammen te komen. Als je rondloopt in Sapa lopen er bijna altijd wel vrouwtjes mee om spullen te verkopen, ze blijven de hele dag meelopen tot ze iets verkocht hebben.

Halong Bay: Staat op de werelderfgoedlijst van Unesco. Bestaat uit 1190 eilandjes. De legende gaat dat de draken met de goden aan het vechten waren en dat de goden toen draken eieren op de wereld gooiden, die kwamen terecht in Halong Bay.

Hue: Is de oude koningsstad van Vietnam in de omgeving staan heel veel graftombes van oude keizers, wij zijn met een tourtje naar drie daarvan geweest: eerst gingen we naar het graf van de 2de keizer daarna gingen we naar het graf van de laatste keizer en daarna naar de 9de keizer. In Hue viel ons ook op dat geen enkele broek om de paspop paste, altijd stond de gulp open en de knoop open anders kon de broek er niet omheen. We hebben vanuit daar ook een DMZ-tour gedaan, toen gingen we allemaal dingen bezoeken waar veel gevochten werd in de Vietnamoorlog.

Hoi An: Staat bekend in Vietnam als de stad waar je het lekkerst kan eten, wij hebben daar ook een cooking class gevolgd, dat was erg leuk. De dag daarna gingen we snorkelen, daar zagen we heel mooi koraal en prachtige vissen. Wij zijn er drie dagen geweest maar we wilden er best langer blijven.

Ho Chi Minh City: heette oorspronkelijk Saigon maar is na de Vietnamoorlog zo genoemd. Het is de grootste stad van Vietnam en het verkeer is een chaos. We zijn ook nog naar een binnenmarkt geweest en daar hebben we voetbalshirts en horloges gekocht, ik heb daar niet zo van kunnen genieten omdat hij na twee dagen al stuk was. We hebben dat drukke verkeer een klein beetje ontlopen door soms in het park te gaan zitten. Daar keken we naar mensen die aan het badmintonnen waren en aan het dubdubpen,die naam hadden we zelf verzonnen maar het houdt in dat je met een soort shuttle naar de ander toe schopt.

Mekong-Delta: wordt veel groente en fruit geteeld. We hebben daar nog gevaren en er werd en grote Python om ons nek gehangen. We zijn er ook nog naar een krokodillen boerderij geweest.

Mui Ne: is een lang dorpje dat helemaal volgebouwd is met resorts er zijn ook rode en witte duinen wij hebben daar in de omgevingen met een scooter rondgereden en we hebben met een quad in de witte duinen gereden.

Dit was ons laatste verslag vanuit Vietnam, morgen gaan we terug naar huis. Ik vond Vietnam heel erg leuk en heb erg genoten van de wereld die totaal anders is dan Nederland.

• 21 Augustus 2011 - 15:41

Rix:

Jammer voor jullie dat de vakantie er weer bijna op zit. Ook jammer voor ons. We keken elke dag vol spanning of "Vietnam zich gemeld had". Het was ontzettend leuk om jullie van noord naar zuid te volgen. Zo leek het net alsof we zelf ook op reis waren. Bedankt voor jullie leuke verhalen en prachtige foto's. Goede reis en welkom thuis.

Jan en Rix

• 21 Augustus 2011 - 19:05

Cor En Wendelien:

We hebben erg genoten van jullie reisverslagen incl. de samenvatting. Verder wensen we jullie een goede reis terug naar ons mooie landje.
    Tot gauw
    Cor en Wendelien

• 21 Augustus 2011 - 22:05

Margreet:

Wat was het leuk om jullie via de reis- verslagen te volgen op jullie zo bijzondere reis. Ik heb genoten van al jullie verhalen en de foto's. Het gaf een hele goede indruk van wat jullie allemaal meemaakten.
    Een hele goede thuisreis toegewenst.
    groeten Margreet

• 23 Augustus 2011 - 16:44

Anja:

tja aan alles een eind..jammer dat t voorbij is...(maar wij vinden t wel weer gezellig dat jullie er weer zijn! ) Benieuwd naar de alle andere foto's en verhalen.....