Mui Ne - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van endendijk - WaarBenJij.nu Mui Ne - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van endendijk - WaarBenJij.nu

Mui Ne

Door: Endendijk

17 Augustus 2011 | Vietnam, Hanoi

dinsdag 16/8/2011
Voor de verandering deze keer met een 'open bus' naar Mui Ne. Wat betreft reistijd maakte dit weinig uit (rond de 5 uur) vergeleken een prive auto, maar dit was aanzienlijk goedkoper (scheelde ongeveer 100 USD). Prima reis gehad, door diverse plantage gebieden: rubber, kokosnoten, dragonfruit en ananas.
Rond 13:00 aangekomen in Mui Ne....tenminste in ons resort (Pandanus Resort). Dit blijkt toch een aardig stuk buiten het centrum van Mui Ne te liggen. Maar geen probleem, hotel heeft een pendelbus. Het is werkelijk een prachtig resort, mooi park met palmbomen en een enorm zwembad. Mooie suite met 2 slaapkamers en 2 badkamers !!! Bij aankomst lagen er zelfs mooie verse bloemen in de wc. De rest van de dag heerlijk bij het zwembad gelegen en gelezen.
's avonds met het pendelbusje naar Mui Ne gereden. Daar heerlijk gegeten en om 21:30 werden we weer opgehaald.

woensdag 17/8/2011
Een relax dag vandaag: lezen, zwemmen, over het strand lopen, bij de vissers kijken die hun netten aan het binnen halen zijn, lekker eten.
Bij elke hotel hebben ze in Vietnam een spa waar je voor weinig geld allerlei behandelingen kan ondergaan. Heb vanochtend heerlijk anderhalf uur mijn voeten laten doen. Na drie weken slippers te hebben gedragen vonden deze dat helemaal niet erg. Geweldig je wordt helemaal in de watten gelegd, krijgt thee en er wordt ongeveer elke 5 minuten aan je gevraagd of alles naar wens is en of je nog iets nodig hebt.
Mijn voeten zien er weer stralend uit met een mooi nieuw kleurtje.
Vanavond heerlijk net iets buiten het resort gegeten bij een tentje waar je in Nederland met een grote boog om heen loopt (tl balk aan het plafond, tv aan op voetbal natuurlijk)maar wel heerlijk gegeten.
Morgen hebben we motorbikes gehuurd en gaan we richting de witte duinen met daarbij een groot meer met allemaal lotus bloemen daar over morgen meer.

• 17 Augustus 2011 - 18:33

Anja:

oooh wat een verwennerij! Heerlijk!