olifanten baden en zipline - Reisverslag uit Ban Phasak, Laos van endendijk - WaarBenJij.nu olifanten baden en zipline - Reisverslag uit Ban Phasak, Laos van endendijk - WaarBenJij.nu

olifanten baden en zipline

26 Juli 2013 | Laos, Ban Phasak

26/7/2013 olifanten baden & zipline

Vandaag redelijk vroeg op want we worden om 8:00 uur opgehaald in ons hotel voor onze toer vandaag.
Na wederom een heerlijk ontbijt worden we op tijd opgehaald voor onze toer van vandaag. Helaas voelt Thijs zich niet zo heel erg lekker vandaag , maar wij zijn expert in plastic zakjes en hij heeft onderweg dan ook verschillende zakjes vol gespuugd, begint aardig op zijn moeder te lijken.
Eerst naar de olifanten, we werden aan de overkant van de rivier afgezet met een gids die nauwelijks engels spreekt, maar geen boot. Na een paar keer naar de overkant geroepen te hebben komt er iemand te voorschijn, maar moet eerst het water uit de boot gehoosd worden voordat deze naar ons toe kon komen, lekker vooruitzicht. Maar ok, toch in de boot naar de overkant.
Nog een klein stukje lopen en we zijn bij de olifanten ze hebben er hier 11 . Martijn en Thijs gaan samen op een olifant en Stijn en ik ook . Na een enorm saaie rit op de olifant zijn we na een uur weer terug( dit wisten we ook nog uit Sri Lanka, dat het rijden op een olifant eigelijk heel erg saai is, maar goed het zat bij de toer in).
Maar nu kwam het leuke deel, het baden met de olifant. Zwembroek aan en op de kop van de olifant het water in. De olifant van Stijn luisterde redelijk goed en als zijn verzorger Bon Bon riep dan zoog hij water op en spoot dat over Stijn heen. De olifanten van Martijn en Thijs gingen alleen maar ver onder water zodat zij ook bijna kopje onder gingen een geweldige ervaring en erg leuk om te zien hoe de kinderen hier van genieten en veel leuker dan op ze rijden.
Inmiddels was het 11:30 en moesten we weer verder in de boot naar de bus die aan de overkant op ons stond te wachten.
De gids had inmiddels onze lunch al mee gekregen en nam dit keurig mee naar de waterval Tat Sae, onze volgende stop. Deze is alleen maar in de regen tijd te zien ( toch nog een voordeel die regen), weer met een bootje oversteken.
Hier eerst even lekker geluncht en Stijn en Martijn hebben daarna nog even lekker gezwommen en aan een touw in het water geslingerd,Thijs was nog steeds niet in orde .
Hierna ging het gebeuren Zipline . Kregen allemaal een tuigje en helm. Eerst
een flink eind naar boven geklommen door de jungle en via een touwladder nog hoger uiteindelijk een meter of 50 van de grond op het eerste platform en daar gaan we. ( het klinkt heel eenvoudig maar zo dacht ik er niet over toen ik boven op het platform stond )
maar uiteindelijk enorm gaaf, maar wel erg hoog. Wim, dit was qua hoogte niets bij de Lage Vuursche, volgens de jongens , ik heb dan ook maar niet naar beneden gekeken en heb me maar laten gaan. Maar begrijp nu wat je bedoelt.
Na een uur waren we rond en weer terug bij de waterval.
Terug met boot en bus naar het hotel.
Hier even spullen bij elkaar gezocht voor de laundry zodat dit weer schoon is als we terug komen van de trekking over twee dagen.
Spullen uitzoeken welke mee gaan op de trekking en de rest kan hier in het hotel blijven. Is Martijn iets minder pakezel zoals hij zelf altijd zegt.

• 26 Juli 2013 - 19:06

Cor Van Lievenoogen:

't Is wel een reis vol aktie, leuk om te zien en te lezen. Moedig hoor Petra, wat komt hierna Bungi Jumpen? Blijf genieten en Thijs snel beter worden.
    Groeten Cor en Wendelien.

• 28 Juli 2013 - 18:10

Aahwb :

Moedig hoor dat klimmen. Olifantentocht saai? Zo ver zijn wij nog niet!