Naar Ko Kut - Reisverslag uit Ko Kut, Thailand van endendijk - WaarBenJij.nu Naar Ko Kut - Reisverslag uit Ko Kut, Thailand van endendijk - WaarBenJij.nu

Naar Ko Kut

Door: ME

10 Augustus 2013 | Thailand, Ko Kut

10/8/2013 naar Ko Kut
Om 4:00 ging de wekker....
Vandaag een lange reisdag. We gaan met een minibus van Phnom Penh naar de thaise grens, ongeveer 5 uur rijden. Daar moeten we uiterlijk om 10:00 zijn, om daar in het volgende busje te stappen naar veerboot richting Ko Kut. En die boot gaat maar 1x per dag, als je dan terug gaat terugrekenen, betekend dit om 4:30 vertrekken uit PP.
Maar gelukkig een luxe bus. De jongens elk op een eigen bank, onze stoelen ver naar achteren gezet en daar nog een tijd doorgeslapen. Jammer genoeg voelde Petra zich alleen niet erg lekker. Om 9:30 bij de grens. Eerst de cambodjaanse kant, een voor een naar de beambte, paspoort, vingerafdrukken, hoop stempels zetten, volgende. Rugzakken oppakken en dan een stukje lopen naar Thailand. En hier weer een stapel formulieren invullen voor het visum en de arrival/departure kaart. Dit is visum is echter maar 2 weken geldig. Als je via een vliegveld komt, is het 4 weken, over land 2 weken. Geen idee waarom, maar voor ons maakt het nu niet uit. We hebben 1 week nodig.
Onze nieuwe Thaise chauffeur moet hier nu ergens staan...maar waar. Even rond zoeken en daar liep een man erg zoekend rond. Had alleen een papier bij zich met een andere naam, maar was wel van Greentravel en moest ook naar de veerboot naar Ko Kood. Even met hem gepraat en hij gaf aan dat hij toch ons moest hebben, want wij waren ook met z'n vieren. Alles klopte, alleen de naam niet. Er stond nog een andere groep, maar dat waren Belgen die naar Ko Chang gingen, met z'n vijven. De chauffeur had gebeld en gaf aan dat wij toch met hem mee moesten. Prima. Al een stuk onderweg, werd er weer gebeld, Greenwood travel. Bleek dat wij toch met een andere chauffeur mee hadden gemoeten, zij hadden een fout gemaakt met de instructies naar de chauffeurs. Namen en bestemmingen door elkaar gehaald. Maar nu was het in orde, we konden blijven zitten. In hoog tempo nu door richting Trat. Om 12:00 waren we bij het kantoor voor de veerboot, precies genoeg tijd om de vouchers om te wisselen naar tickets. Onze chauffeur wist niet hoe snel hij weer weg moest komen, zat m blijkbaar toch niet lekker dat hij ons ervan overtuigd had dat we met hem mee moesten. Bij het kantoor van de veerboot verzamelde iedereen zich en met een pendelbus (=pickup waar je in de laadbak kan zitten) werden we naar de boot gebracht. Stipt 12:30 vertrok deze.
Op Ko Kood werden we door het hotel opgewacht. Ook hier weer in een pickup en nog een klein stukje rijden naar het Ko Kood Beach Resort.
We hebben hier een prachttig plekje. We hebben het family house direct aan zee. Dat wil zeggen een groot platform (paalwoning) met 2 huisjes erop. 2 muren helemaal van glazen schuifwanden, waardoor je een fantastisch uitzicht hebt over de zee en de palmen tuin. Tussen de 2 huisjes een klein prive zwembad met bubbelbad! Hier kunnen we het wel een paar dagen uithouden.

• 11 Augustus 2013 - 09:03

Anja:

Dat klinkt als een prima plek om de vakantie af te sluiten. Hoop dat Petra al weer wat opknapt?

• 11 Augustus 2013 - 16:18

Loes Bijleveld:

hoi lieve familie,
    Via Irma jullie aan het volgen.
    geweldig. Voor ons heel herkenbaar. Cambodja is wel bijzonder. Arm in de niet toeristische gedeelten en bij toeristische zaken druk. Wij waren net zo onder de indruk van de killing fiels als jullie. Bijna niet te bevatten en dat eigenlijk zo kort geleden. Ook de opgravingen in Siem Reap zijn niet te geloven al je er niet bent geweest. Uiteraard ook met de tuk tuk erheen. Hebben ook de fietstocht door Bangkok gemaakt. Jullie grens verhalen zijn identiek aan die van ons. Door jullie verhalen beleven wij ook weer even onze reiis. Geniet nog even van het eilandje en de paar dagen lekker nietst doen. Wij zijn geeindigd in Koh Chang, een vrij druk eiland en ook heel toeristisch. We spreken thuis een keer af om onze ervaringen uit te wisselen. Een goede terugvlucht gewenst met als extra bagage mooie herinneringen aan indrukwekkende landen.
    Lieve groeten van Jan en Loes Bijleveld

nog fijne dagen en een goede terugvlucht.

• 11 Augustus 2013 - 18:52

Irma:

Wat een mooi resort. Leuk dat ik zo mee kan kijken. Eerst dus even opzoeken via internet.
    Geweldige manier. Is Petra nu wagenziek of iets anders. Vervelend hoor.
    Lekker genieten en bijkomen van alle indrukken.
    Liefs Irma.