Naar Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van endendijk - WaarBenJij.nu Naar Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van endendijk - WaarBenJij.nu

Naar Luang Prabang

Door: Martijn

24 Juli 2013 | Laos, Luang Prabang

24/7/2013
Het vervoer was weer prima geregeld. Om precies half 9 stond er een een tuktuk om ons op te halen en naar het busstation te brengen. Daarvandaan met een minibus vertrokken. Een werkelijk prachtige route, dwars door de bergen, met zeer veel bochten. Eigenlijk kan je beter zeggen dat de hele weg een en al bocht was, met af en toe een recht stukje. Petra was hier Niet helemaal blij mee. Met een vooruitziende blik had ik al wat plastic zakjes meegenomen... Onderweg af en toe wat piepkleine dorpjes, maar vooral bomen en jungle waar je door heen reed en fantastische vergezichten over berglandschap.
Rond 14:30 kwamen we aan op het busstation. We zaten ons al af te vragen hoe het nu verder zou gaan. Maar direct kwam er al weer een nieuwe chauffeur op ons af, hij brengt ons naar het hotel in de stad. Prima geregeld allemaal!
We zitten in My Dream Hotel, net buiten de stad. Erg leuk hotel met een klein zwembad. We hadden ons net geinstalleerd en ik loop naar het restaurant, zie ik opeens wat bekends zitten. Zitten anca, pieter, danique en marnick daar aan een tafel. Hiermee hebben thijs en stijn mee op de creche gezeten en
wonen vlak bij ons. Wat is de wereld weer klein. De rest van de middag gezellig met z'n allen bij het zwembad zitten kletsen. Daarna gezamenlijk naar de stad gegaan, eerst naar de Nightmarket. Hier 2 mooie boeddha koppen gevonden. Daarna langs de Mekong gegeten.

• 25 Juli 2013 - 15:18

Rix:

Zo zie je maar weer hoe klein de wereld is. De één gaat naar een feest in Amsterdam en ziet daar haar zus op een terras zitten en de ander gaat naar Laos en ..... Ook zie je weer dat het altijd goed is vooruit te kijken; Petra zal wel 'genoten' hebben van het bochtenwerk. Ik kan me er iets bij voorstellen! We wachten jullie volgende avonturen af.

Groetjes Rix

• 25 Juli 2013 - 16:02

Simone:

Het mysterie is opgelost: we weten wat tubing isinkt avontuurlijk hoor, leuk! En wat een toeval dat jullie bekenden tegen gekomen zijn. Dat geloof je toch niet in zo een afgelegen en ver land. Leuk om alles weer te lezen van jullie. Zo genieten wij een beetje mee. Hier is het ook helemaal geweldig, we hebben al zoveel gezien en gedaan. Vandaag gaan we via Redwood Basin state park, met van die enorme sequoia bomen naar san Francisco.
    Kijk weer uit naar een nieuw spannend avontuur van jullie!!! Liefs van ons!!!