Olifanten - Reisverslag uit Pinnawala, Sri Lanka van endendijk - WaarBenJij.nu Olifanten - Reisverslag uit Pinnawala, Sri Lanka van endendijk - WaarBenJij.nu

Olifanten

05 Augustus 2012 | Sri Lanka, Pinnawala

Vandaag vroeg opstaan: ontbijt om 7:00 en dan gelijk weg. We moeten vandaag ongeveer 5 uur rijden, maar onderweg stoppen we bij het olifanten weeshuis in Pinnawala. Eerste stuk ongeveer 1,5 uur rijden. Verkeer valt mee vandaag, aangezien het een zondag is. Hard rijdt onze chauffeur (Linden) niet, maar heeft wel een wat aparte rijstijl. Steeds even gas geven en dan weer het gas los laten, vooral inhalen in bochten en op de centimeter ergens langs rijden. We gaan er maar vanuit dat hij weet wat hij doet: de auto heeft geen deuken, dus het zal meestal wel goed gaan. Daarbij wordt hij ook geholpen door de vele spiegels op de auto, 2 extra voorop de auto en ook nog een op de achterkant. Hiermee kan hij echt op de centimeter manoeuvreren . Voordat we naar het olifanten weeshuis gaan, hebben we eerst nog even de toerist gespeeld. We zijn bij het millennium elephant foundation geweest. Hier worden zieke olifanten opgevangen en verpleegd. Maar er is ook een toeristisch deel: olifant rijden...
voor 3000 rp per persoon ( wat hier echt een vermogen is, zo'n €18).
Met 2 personen een rondje van een half uur op de rug van de olifant. Wat wiebelig en langzaam, maar we hebben het in ieder geval meegemaakt. Daarna kon je nog een olifant wassen in de rivier en was er een klein museum. Daarna door naar het Elephant orphanage Pinnawala. Hier worden olifanten opgevangen die in de natuur het niet meer redden: verlaten, ziek, gewond etc. Veel jonge olifantjes. Een paar keer per dag gaan ze met z'n allen naar de rivier. Ziet er indrukwekkend uit, een groep van bijna 50 olifanten bij elkaar.
Hierna weer verder met onze bus, onderweg gegeten en rond 15:30 in ons hotel Palm Garden Village in Anuradhapura. Wat een mooi hotel! Het is een groot park van 38ha groot, met daarin wat bungalows. Het zwembad is werkelijk enorm. Daar hebben we dan ook de rest van de middag rondgebracht. Daarna nog even naar het meertje gelopen die ook op dit terrein ligt. Staan grote borden bij dat je niet alleen rond het meer moet lopen ivm wilde olifanten. Die niet gezien, wel apen en heel veel mooie vogels. 'Avonds in het hotel gegeten, een buffet met allerlei lokale gerechten maar ook met pasta en Italiaanse aardappels ( geen frieten !).
Morgen een culturele dag, want daarvoor ga je uiteindelijk naar de culturele driehoek.

• 06 Augustus 2012 - 02:40

Anja :

Wow! Bijzonder met z'n allen op de olifant! Leuk hoor! Herkenbaar verhaal over de rijstijl van de chauffeur.... Vertrouwen houden in een goede afloop!! Worden jullie er niet wagenziek van?

• 06 Augustus 2012 - 11:01

Aahwb :

Veel plezier en veel succes op jullie reis Gr. Wytse

• 06 Augustus 2012 - 19:18

Irma En Wim:

Wat een mooie verhalen en avonturen.
    Hier is het zeer wisselvallig weer met zeer zware buien. Donderdag via Monchengladbach en Nijmegen terug gereden. Was een stuk rustiger. Ik was om 20.00 uur weer thuis. Zaterdag hadden we in Soest het oogstfeest: met de hand rogge maaien, boerenklompendansgroep, pannenkoekenbakken, aardappels rooien. Zeker 300 bezoekers gehad. 's Avonds naar de verjaardag van Manja. Zondag weer even naar de molen en 's avonds met Margreet, Jan en Loes naar het concertgebouw. Eerst bij een indisch restaurant heerlijk gegeten. Met de trein weer terug. Margreet had in de trein naar Utrecht last van hooligans. Zij kwamen van de wedstrijd Ajax-PSV. PSV heeft gewonnen met 4-2. Zij vluchtte in de trein naar boven. In Utrecht werden de mannen door de politie uit de trein verwijderd. Verder gaat alles goed hier!
    Heel veel plezier verder met jullie reis. Hopelijk stuurt de chauffeur goed!
    Groeten, Irma en Wim