Hoi An - snorkelen bij Cham Island - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van endendijk - WaarBenJij.nu Hoi An - snorkelen bij Cham Island - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van endendijk - WaarBenJij.nu

Hoi An - snorkelen bij Cham Island

Door: Endendijk

11 Augustus 2011 | Vietnam, Hoi An

donderdag 11/8/2011
Een actieve dag vandaag: snorkelen !
Dit stond erg hoog op de verlanglijst van Stijn. Programma vandaag begint met een boottocht naar Cham Island, een klein eiland vlak voor de kust van Hoi An. Is ongeveer een uur varen. Stijn en ik hebben genoten van de mooie tocht, Petra en Thijs waren wat minder gecharmeerd van de golfslag....
In een baai ging de boot voor anker en daar konden we het water in. Zwemvliezen, snorkel en een pak aan (pak vooral tegen verbranden, want koud krijg je het niet in water van 28 graden). Je zat hier direct op het koraal en heel veel vissen. Prachtig !
Na ruim een uur gesnorkeld te hebben, weer terug in de boot. Nu naar het strand van Cham Island. Een strand zoals een tropisch strand hoort te zijn: wit zand en palmbomen. Hier even gezwommen/gelezen/relaxed en daarna voortreffelijk gelunched. Zoals altijd is het eten met stokjes. De jongens worden er ook al heel bedreven in, als er een keer bestek mee komt op tafel, dan wordt dat niet gebruikt. Met stokjes eten is veel leuker.
Na de lunch konden we kiezen wat we wilden: op het strand blijven en daar zwemmen/snorkelen etc of naar een vissersdorpje verderop op het eiland. Besloten op lekker op het strand te blijven. Thijs, Stijn en ik zijn direct weer gaan snorkelen. Nu vlak bij het strand, maar wel bij de rotsen. Bleek dat hier direct al een koraalrif zat. Dus wederom zeer veel mooi koraal en veel mooie vissen. Verder nog lekker op het strand gerelaxed. Rond 15:30 weer met de boot terug naar de kust.
In het hotel lekker even opgefrist en met de shuttlebus naar het centrum gegaan. Weer voortreffelijk gegeten en daarna heerlijk een kop koffie met gebak gegeten in een patisserie.

• 12 Augustus 2011 - 07:14

Cor En Wendelien:

Wat een super vakantie, we blijven mee genieten. We zijn benieuwd wat jullie nog meer gaan doen.
    Nogmaals heel veel plezier.
    Groeten,
    Cor en Wendelien