naar Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van endendijk - WaarBenJij.nu naar Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van endendijk - WaarBenJij.nu

naar Phnom Penh

08 Augustus 2013 | Cambodja, Phnom-Penh

8/8/2013 naar Phnom Penh
Wederom weer keurig op tijd opgehaald bij het hotel en naar het busstation gebracht. We gaan vandaag met een lange afstand bus van Battambang naar Phnom Penh. Dwz met een grote touringcar. Geen bijzondere rit, door een vrij vlak landschap met vooral rijstvelden. Na bijna 6,5 uur aangekomen in PP, had sneller gekund als de bus niet zo vaak stopte: om te lunchen, omdat iemand moest plassen (dat wordt dan in de berm gedaan) , omdat iemand wat wil kopen, omdat er iemand moet instappen of omdat er weer iemand uit wil. Maar we zijn er. Aankomst op het busstation was wat rommelig, erg druk en overal tuktuk chauffeurs die je mee willen nemen. Dat is alleen niet de bedoeling, ook hier zouden we opgehaald worden. Was even zoeken, maar onze chauffeur gevonden. Deze heeft ons bij ons nieuwe verblijf afgezet: The Kabiki. Een erg leuk hotel in een hele mooi tuin, met zwembad!
Spullen in de kamer gezet en naar het centrum gelopen. Was te laat om nog ergens heen te gaan, dus lekker langs de riverfront gelopen. Daar kwamen we een veerboot tegen die 'sunset' cruises deed op de rivier. Zal weinig sunset zijn (is 's avonds altijd een beetje bewolkt in deze tijd van het jaar), maar leek ons toch wel leuk. Even wat afdingen en mee op de boot. Leuk uitzicht over de stad en naast mij zat een gids aan een stel engelsen uitleg te geven. Ben ik maar wat dichter bij gaan zitten...even meeluisteren.
Hierna een restaurantje opgezocht en de planning voor morgen gemaakt.

• 09 Augustus 2013 - 20:44

Simone:

Wat maken jullie toch een hoop mee en het blijft leuk om te lezen. Als jullie straks weer terug zijn dan moet ik afkicken, want jullie dagelijkse feuilleton is dan afgelopen.....gelukkig volgen er nog een aantal afleveringen....ik kan dus nog even voort. Geniet lekker verder! Wij gaan dit weekend met de boot op pad, kamperen aan de rivier, de kromme mijdrecht!!!