Malediven en weer naar huis - Reisverslag uit Malé, Malediven van endendijk - WaarBenJij.nu Malediven en weer naar huis - Reisverslag uit Malé, Malediven van endendijk - WaarBenJij.nu

Malediven en weer naar huis

31 Augustus 2012 | Malediven, Malé

26/8+27/8+28/8+29/8
Het gebruikelijke programma: zwemmen, snorkelen, lezen, fitness, zonnen, eten.

Maandag avond was er een crab race. In een bak zitten een hoop krabben, met op de schelp een nummer. Deze worden in het midden van een ring losgelaten en degene die het eerst uit de ring is heeft gewonnen. Bij de eerste race heeft Stijn gelijk de 3e prijs te pakken: 2 blikken bier! De tweede race ging ook goed, ik had de 3e prijs, weer 2 blikken bier. Maar Stijn had al ervaring opgedaan tijdens de eerste race en had de winnende krab uit de eerste heat. En hij werd nu 2de. Nog meer bier, nu 3 blikken. De 3de heat was minder succesvol. Deze keer geen winnende krab uit onze stal. Maar toch een aardig resultaat: totaal 7 blikken bier.....en er is maar 1 iemand bij ons die dat lust....wat vervelend....

Vlak voor ons huisje staat een palmboom op het strand. Dit is blijkbaar DE plek om foto's te maken. De hele dag komen er mensen langs om te poseren en mooie plaatjes te schieten. Het ziet er ook wel idyllisch uit: palmboom, wit strand en een ongelooflijk blauwe zee.

30/8
De laatste dag op de Malediven. Vanavond weer haar huis. We hebben een poging gedaan om langer in ons huisje te blijven, aangezien we vanavond pas naar het vliegveld vertrekken. Dat was mogelijk, maar hiervoor moesten we dan wel even $120 betalen. Dat doen we dan maar niet, voor een paar uur extra in een kamer is dit echt belachelijk. Nu tot 12:00 bij de kamer gebleven en daarna lunchen en lekker op strand gaan zitten in een ligstoel ...eigenlijk hetzelfde programma als anders. Om 17:00 konden we een uur een kamer gebruiken om te douchen en om te kleden (gratis! Kan toch nog op de malediven).

Om 20:00 is het dan echt zover. Het zit er op, we gaan met een speedboat terug naar het vliegveld bij Malé. Even spannend of onze Boedha beelden weer terug konden krijgen, maar ook dat is gelukt.

Maar wat zijn de Malediven een hypocriet land. Je mag bij binnenkomst geen afbeeldingen van andere godsdiensten meenemen, geen alcohol, geen varkens vlees en nog een hele lijst met andere dingen. Vervolgens is het in de resorts gewoon mogelijk om alcohol te drinken en staan er gewoon varkensvlees gerechten op het menu. Terug op het vliegveld wordt weer alles streng gecontroleerd, maar zodra je weer door de douane bent kom je in een grote taxfree shop met alle soorten alcoholische dranken...
Maar afgezien hiervan, zijn het inderdaad sprookjesachtig mooie eilanden. Ze voldoen volledig aan de verwachting van een idyllisch wit palmenstrand met een prachtige blauwe zee met koraal en veel vissen.

• 31 Augustus 2012 - 09:55

Caroline:

Fijn dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad.
    Het was iedere keer weer leuk om jullie verhalen te lezen.
    Welkom thuis en tot gauw!
    Liefs, Caroline

• 31 Augustus 2012 - 12:10

Rix:

Bedankt voor jullie leuke verhalen. Zo hebben we zelf ook weer een beetje een vakantiegevoel gehad. Zeker met die mooie plaatjes van een prachtig wit strand met palmbomen en heldere blauwe lucht. Idyllisch en duidelijk iets anders dan Cadzand Bad.
    Goede reis en welkom thuis.

Groetjes Jan en Rix

• 31 Augustus 2012 - 17:26

Simone:

Ha Endendijkjes, wat klinkt het allemaal leuk wat jullie gedaan hebben. Wat zien de foto's op de Malediven er ook mooi uit. Wij zijn nu een paar uurtjes thuis en ik moet zeggen dat we nog niet echt dwars af zijn. Wij hadden steeds lastig internet, of het was weer eens uitgevallen, daardoor was het lastig om jullie stukjes te lezen. Maar nu thuis halen we dat dubbel en dwars in. Hopenlijk spreken we elkaar snel om alle prachtige verhalen te horen en te zien! tot snel, groetjes Simone