Fietsen in Bangkok - Reisverslag uit Ban Sithan Nua, Laos van endendijk - WaarBenJij.nu Fietsen in Bangkok - Reisverslag uit Ban Sithan Nua, Laos van endendijk - WaarBenJij.nu

Fietsen in Bangkok

19 Juli 2013 | Laos, Ban Sithan Nua

19/7/2013 Fietsen in Bangkok
Om 5:15 ging de wekker. Laten we de dag eens vroeg beginnen...
Zou niet erg geweest zijn als dit iets later kon zijn. Maar ja, wij wilden 's morgens fietsen en dat betekend dat we om 6:15 weg moeten uit het hotel om op tijd bij Co van Kessel te zijn. Na een snel ontbijt in de taxi en een klein half later en 62 baht (€1,50) armer waren we er.
Co van Kessel organiseert allerlei fietstochten door Bangkok. Van vrienden hadden we al erg goede verhalen hierover gehoord en daarom al in vanaf huis dit geregeld via de website van CVK. Wij gaan met een tocht mee door Chinatown. Je fietste door de kleine straatjes van de stad, waar je zelf eigenlijk nooit zou komen. Dwars door tempels en scholen heen, slalommen tussen de mensen en de koopwaar is de straatjes. Daarna werden de fietsen op een longtail boot gezet en zijn wij een eind de rivier afgevaren. Daar weer op de fiets gestapt, maar nu in een landelijke omgeving. Over een smal paadje tussen de bananenbomen en andere beplantingen. Heel af en toe werd er gestopt om wat uit te leggen, maar vooral lekker fietsen en om je heen kijken. Na een voortreffelijke lunch weer op de boot gestapt en terug naar de stad. Exact om 12:00 weer terug bij het kantoor. Een zeer geslaagde start van onze vakantie en een aanrader voor iedereen die hier naar toe gaat!
Nu was het lastiger om een taxi te krijgen, ze weigerden om de meter aan te zetten en de bedragen die ze noemden waren een eind hoger. Kon wel lager, maar dan moesten we een tussenstop maken bij een winkel. Daar krijgt hij dan weer benzine voor. Dat spelletje hebben we vaker gehoord, maar nu even geen zin in. Uiteindelijk is het een tuktuk geworden ( dat past met z'n vieren) en ook hier de afspraak gemaakt dat we geen tussenstop willen bij een of ander winkeltje. Was hij niet blij mee, maar wij wel.
In het hotel naar het Greenwood travel gegaan voor de verder reispapieren. Treinkaartjes voor vanavond en de hotel vouchers en transfer vouchers. Nu snel omkleden en naar het zwembad.

• 20 Juli 2013 - 16:48

Irma:

Wat een te gekke ervaring. Jullie zijn al echte door de wol geverfde wereldreizigers. Je laat je niet meer gek maken door de taxichauffeur met zijn praatjes. Ik had ook al vaker gehoord dat een Nederlander die fietsexcursie aanbood. Leek me leuk. In het vliegtuig nog wat geslapen Petra want je ziet het is weer hard werken en vroeg opstaan in de vakantie. De reumatoloog heeft dus gewrichtsreumatiek geconstateerd. Niet zo best dus maar ik weet nu waar ik aan toe ben. Prednison krijg ik. Dit moet helpen tegen de pijn.
    Liefs van Wim en Irma.

• 21 Juli 2013 - 13:27

Anja:

Leuk jullie fietservaring! Wist dat jullie dat ook bijzonder zouden vinden. Wij zijn nu in khao sok en gaan morgen dagje varen, wandelen, kanovaren etc. Laatste dagje inspanning ( en vroeg opstaan) en dan gaan we heerlijk mee dan een week relaxen op koh samui. Benieuwd naar t vervolg van jullie verhalen!

• 29 Juli 2013 - 11:07

Garretsen:

We genieten van jullie reisverhalen

Ik zit nog steeds in de rolstoel.
    Het is hier erg warm geweest.
    Vandaag komt de huisarts even langs.
    Groetjes Oom Evert Mama

we genieten van jullie reisverhalen.