Onze laatste dagen - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van endendijk - WaarBenJij.nu Onze laatste dagen - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van endendijk - WaarBenJij.nu

Onze laatste dagen

Door: ME

09 Augustus 2017 | Cuba, Santiago de Cuba

06/08/2017 Holguin
Vandaag is het niet zo ver (123km). Route is mooi, niet heel spannend. Ook hier weer overal de slogans van de regering langs de weg. Wel apart om te zien dat je totaal geen reclame tegen komt. Daarvoor in plaats allerlei kreten over Cuba en/of foto's van Castro/Che/Marti. Eerst naar Holguin gereden, we moeten tanken en langs de gehele route geen enkel tankstation tegen gekomen. Nu maar goed volgooien voor de rit morgen. Met de auto even door de stad gereden, niemand had meer zin om rond te lopen.
Ons hotel ( ja, voor de eerste keer een hotel ipv een Casa particular), ligt een stuk buiten de stad. Prachtige locatie, bovenop een heuvel met een subliem uitzicht en .... met een zwembad!
's Avonds in het hotel gegeten. We hebben nu zelf ervaren hoe het eten in een staatshotel is....

07/08/2017 Cayo Brujas
Bijna 500 km rijden vandaag, lange dag in de auto. In totaal bijna 7 uur onderweg geweest. Route gaat van oost naar west, dwars over Cuba heen. Hierdoor mooi overzicht van de diverse landschappen van het land. Verder geen hele spannende route, gewoon flink doorrijden en slalommen om de paarden, koetsen, voetgangers, brommers, fietsen en koeien. Via een dam van ruim 30 km komen we aan op Cayo Brujas. We kunnen jammer genoeg de kamer nog niet in (is 15:00, kamer pas vanaf 16:00). We besluiten om alvast die auto in te gaan leveren. Dit moet morgen voor 9:00 gedaan zijn, maar waarom niet gelijk doen. We hebben m vandaag toch niet meer nodig. Inleveren moet op het volgende eiland, bij een hotel, 10km rijden. Op het moment dat we de parkeerplaats oprijden wil de beheerder er net vanaf rijden. Gelukkig stopt hij en kunnen we de auto toch nog inleveren. Hij brengt ons zelfs nog even terug naar ons eigen hotel. Top service!
Vlak nadat we terug zijn, kunnen we de kamer in. Dit is een bungalow met uitzicht op zee, vlak naast het strand. Rest van de dag op het strand doorgebracht.

08/08/2017 en 09/08/2017 Strand!
Onze laatste 2 dagen brengen we door op Cayo Las Brujas. Prachtig wit strand, palm bomen en snorkel locatie direct aan het strand. Nog een even relaxen voor we richting huis gaan.

• 09 Augustus 2017 - 08:32

Simone:

Wat jammer dat het er weer bijna opzit voor jullie. Maar heerlijk om even af te sluiten met een paar laatste dagen aan het strand. Geniet er nog even van en voor straks: goede reis terug!!!

• 09 Augustus 2017 - 09:15

Rix:

We hebben weer gezellig meegehobbeld bij jullie achterop de fiets, in de auto, op het paard en de quad. Het was voor ons ook een leuke ontdekkingstocht door het onbekende Cuba. Dank voor jullie verslagen en een goede thuisreis.

• 09 Augustus 2017 - 09:46

Cor:

Wat was het weer leuk om reisverslag te lezen. Wij gaan begin volgend jaar naar Zuid Amerika en willen de reis dan in Cuba afsluiten. Mede door jullie zijn wij ook enthousiast geworden. Geniet nog van jullie dagen op Cuba en een fijne reis terug.
    Cor.

• 09 Augustus 2017 - 10:22

Wim En Irma:

Bedankt voor de mooie verslagen. We maakten het allemaal mee. Goeie reis naar huis en gauw tot ziens.

• 09 Augustus 2017 - 22:40

Caroline:

Lieve familie,

Ik heb weer enorm genoten van jullie boeiende reisverslag! Misschien volgend jaar maar eens naar Cuba?
    Goede reis terug en tot gauw! XX Caro

• 10 Augustus 2017 - 10:37

Irma:

Fijn jullie weer thuis te zien. Een heel goede reis.