Relaxeen in de zon!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van endendijk - WaarBenJij.nu Relaxeen in de zon!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van endendijk - WaarBenJij.nu

Relaxeen in de zon!!!!!!!!!!!!

Door: Me

24 Juli 2014 | Myanmar, Pagan

23 juli - Bagan
Na regen komt..... ZONNESCHIJN !
Eindelijk mooi weer. Na de busrit zijn we aangekomen in Bagan en konden gelijk inchecken en naar de kamer (om 6:00 's morgens....). Kamers zijn een stel bungalows die in een tuin rond het zwembad liggen. Hier kunnen we het wel een tijdje uithouden.
Lekker rustig dagje gehad, lekker zwemmen en lezen. Alleen rond lunchtijd hebben we even door het dorpje gelopen. Dit is heel anders dan de plekken waar we hiervoor geweest zijn, daar waren we de enige toeristen. Hier bepaald niet. Bagan is dan ook de top bezienswaardigheid van Myanmar, ruim 4000 tempels verdeeld over een grote vlakte. Groter dan Angkor Wat, staat alleen niet op de Unesco lijst omdat Myanmar buitenlandse inmenging volledig afwijst.
In het dorpje volop restaurantjes, met niet alleen maar rijst of noedels. De jongens zagen hun kans schoon en hebben lekker een pizza gegeten. Op de markt hebben we onze eerste souvenirs gekocht: een gong en een boeddha. Dit kan thuis weer in de vitrine kast.
We hebben op de terugweg de plaatselijke taxi gebruikt: een koetsje. De rest van de dag heerlijk bij het zwembad gelegen. Even in de relax stand.
's Avonds heerlijk gegeten naast een van de vele pagode's in dit gebied. Sprookjesachtig uitzicht.

We hebben in het hotel wel weer WiFi...maar de kwaliteit is weer net zoals in de andere hotels. Eigenlijk is het al meer dan ik verwacht had, want we hadden eigenlijk verwacht dat we volledig van de buitenwereld afgesloten zouden zijn. Mobiel doet het niet omdat Myanmar geen roaming afspraken heeft/wil/mag maken met de buitenwereld en wifi hadden we ook niet verwacht. Dit laatste is er wel, maar vraag maar niet naar de kwaliteit. Deze varieert van langzaam tot tergend langzaam tot volstrekt hopeloos. Foto's uploaden lukt eigenlijk nooit. Maar ja, af en toe lukt het om verbinding te maken. Vooral 's morgens vroeg, als de meeste mensen nog slapen.

• 24 Juli 2014 - 03:40

Sjoerd:

Lekker hoor, even in de relax- en pizza-stand! Zo'n nacht in de bus is vast erg vermoeiend. Ondanks slechte WIFI toch nog blogs kunnen maken, da's knap. Het trucje omdat vooral vroeg te doen herken ik, dan heb ik hier ook al toegepast!

• 24 Juli 2014 - 09:26

Caroline:

Ha reizigers,
    Fijn om te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben!
    En dat het ondanks slechte verbindingen lukt om ons op de hoogte te houden.
    Ik heb positief nieuws vanuit Haarlem, we gaan het opnieuw proberen!!!
    Veel liefs, Caro

• 24 Juli 2014 - 15:38

Endendijk:

Fijn te horen dat alles goed is. Lekkere pizza,s. Je blijft toch een Europeaan.
    Jullie hotel op de i.pad opgezocht. Lekker luxe, zeker voor daar. We reizen weer graag verder met juliie mee.
    Wim en Irma.

• 24 Juli 2014 - 23:15

Aahwb :

Ook bij ons schijnt nu de zo'n..vannacht nog flinke regenbui. Anja , Anne en hidde hebben vanochtend een spectaculaire rafting tocht gemaakt.. Relaxen nu ook weer lekker aan het zwembad. Pizza zien we hier trouwens ook zelden, hebben wij okk wel weer zin in!!