Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van endendijk - WaarBenJij.nu Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van endendijk - WaarBenJij.nu

Siem Reap

Door: ME

05 Augustus 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

5/8/2013 Siem Reap
We hebben besloten om er vandaag maar eens een rustig dagje van te maken. Lekker uitslapen, uitgebreid ontbijten en verder relaxen bij het zwembad. Wat
lezen, zwemmen, slapen en niet te vergeten: de Ipad. Blijft bij de heren de eerste vraag bij een nieuw hotel: is er wifi? En deze keer is deze vrij goed...tenminste als je het vergelijkt met de wat we tot nu toe gehad hebben.
Het is ook een bloed hete dag, blauwe lucht en deze keer een hele dag geen regen. Nadeel daarvan is dat het warm blijft. Meestal is een bui in de middag best wel lekker, duurt maar heel even en het koelt dan lekker af. Maar vandaag dus niet en daardoor is een dag bij het zwembad een erg geschikte tijdbesteding.
's Avonds natuurlijk wel weer de stad in. Voor de deur van het hotel staan de tuktuk's al te wachten. Die brengen je voor $2 naar het centrum, ongeveer 3 km verderop. Hier niet nodig om af te dingen, als een tuktuk voor het hotel staat dan heeft het hotel al met ze afgesproken dat het $2 kost. Wel zo makkelijk. In de stad bij een bbq restaurant gegeten. Klinkt groter dan het was. Het betreft namelijk een grill op straat met daaromheen wat tafels en plastic stoelen op de stoep. Heerlijke geroosterde vis, enorme garnalen, spareribs en kippenpoten. Erg lekker.
Hierna nog even over de avondmarkt gelopen. Toch nog wat gekocht, 4 hangmatten voor $10. Overal zie je hier ook de massage salons , met allemaal zo'n bak met vissen ervoor voor de ' fish massage'. Een kwartier met je voeten in zo'n aquarium, inclusief een blikje cola of bier voor 1 dollar. Ze proberen dan of je dan alsnog bij hen blijft voor een uitgebreidere massage. Hier hebben we geen zin in, maar iedereen vind dat ik toch ook met m'n voeten tussen de vissen moest gaan zitten. Ik had er de vorige keer niet echt veel behoefte aan. Maar nu kon ik er niet aan ontkomen....
Dus weer midden op straat de schoenen uit, even schoonmaken en dan in het aquarium om de vissen aan je voeten te laten 'masseren'. Dit alles gebeurt gewoon op de stoep, met voor je de voetgangers en tuktuk's die langs komen. Maar wel met een gratis cola/bier erbij!
Hierna weer in de tuktuk richting hotel. De tassen weer inpakken, morgen vertrekken we om half 7, weer vroeg opstaan...