Laos - Reisverslag uit Ban Houakhoua, Laos van endendijk - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Ban Houakhoua, Laos van endendijk - WaarBenJij.nu

Laos

30 Mei 2017 | Laos, Ban Houakhoua

De dag begon met een tuktuk naar het busstation van Chiang Mai. Met een ontbijt bestaande uit Ramboetans sprongen we de bus in. De airco stond hier belachelijk hoog. Daar zaten we dan, met onze korte broek, korte mouwen en slippers, waar de thermometer 14 graden aangaf. Na zes uur kwamen wij aan in Chiang Khong, om vanuit daar een tuktuk te nemen naar de grens. Het was ontzettend rustig bij de grens dus hier waren we snel langs. We gingen met de bus over een van de vier 'friendship bridges' over de Mekong tussen Laos en Thailand. Vervolgens op weg naar Ban Huayxai. Hier zijn wij alvast bij het kantoor van de Gibbon Expierence langsgeweest voor de laatste informatie over onze trip. Tegenover het kantoor zitten wij in een leuk guesthouse waar we met z'n vieren op de kamer liggen. Naast de gibbon trail is er bijzonder weinig te doen in Huay Xai. We zijn op tijd gaan eten en hebben de avond doorgebracht met het spelen van spelletjes.

De volgende morgen hebben we heerlijk ontbeten met een pannenkoek met Nutella en banaan. We hebben wat aankopen gedaan voor de Gibbon Expierence van morgen. Wij gaan namelijk voor drie dagen de jungle in. Hier doen wij trekkings, slapen in boomhutten en gaan met ziplines tussen de bomen door. We zijn even naar de tempel van het dorp geweest. Deze lag op een heuvel waardoor je zowel Thailand als Laos op één foto kon krijgen. Thailand ligt namelijk aan de overkant van de rivier. Voor de rest hebben wij een dag zonder veel plannen. We zoeken een beetje uit wat wij voor de rest van onze reis willen doen, we kaarten en spelen rummikub. Daarnaast hebben wij een nieuwe app, 'Magikarp Jump' waar wij veel tijd in stoppen. Kortom, een laatste rustige dag voordat we de bush in gaan voor de Gibbon Expierence. De komende drie dagen dus waarschijnlijk geen updates van ons.

• 30 Mei 2017 - 13:26

Franck:

Goed even de rust te nemen voor 3 intensieve dagen. Een hele mooie trail toegewenst!

• 30 Mei 2017 - 17:10

Opa En Oma V.B.:

Wij vinden het erg leuk om jullie zo te kunnen volgen. Veel plezier de komende drie dagen, maar doe voorzichtig! kusjes.

• 30 Mei 2017 - 19:52

Julia:

Nu al benieuwd naar jullie ervaringen van de Gibbon Experience. Een hele avontuurlijke tocht.