Crocs - Reisverslag uit Darwin, Australië van endendijk - WaarBenJij.nu Crocs - Reisverslag uit Darwin, Australië van endendijk - WaarBenJij.nu

Crocs

Door: ME

21 Augustus 2018 | Australië, Darwin

20/08/2018
De camping lijkt net een volière, zoveel vogels en zoveel ‘herrie’ van kwetterende vogels. Na het ontbijt hebben we een stuk gelopen, naar het uitzichtpunt over de 1e Gorge en via het binnenland weer terug.
‘s Middags gaan we kanoën in de Gorge. Er zijn er 9 op een rij de 1e mag je niet zwemmen of kanoën vanwege de krokodillen. Zowel fresshies als salties. Met de kano gaan we dan door de 2e en 3e Gorge. Als je verder wil kan dat ook, maar dat zijn dan meerdaagse tochten. De 1e Gorge met de motorboot, maar komen geen krokodil tegen...of we zien ze niet...wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Bij de 2e Gorge stappen we in de kano’s en peddelen we door de Gorge. Een brede kloof met loodrechte rotswanden, schitterend. Na een klein uur komen we aan het einde. Hier uitstappen en de kano’s over de rotsen tillen naar de 3e Gorge. Varen tussen de Gorge is niet mogelijk. Daar lekker gezwommen (zitten als het goed is geen krokodillen) en weer terug naar het begin. Op de terugweg in de 1e Gorge blijkt dat er wel degelijk krokodillen zitten: we zien er een stuk of wat, waaronder een stel serieus grote jongens! Vlak voor donker weer terug op de campsite, met Kangaroos en coockabura’s rond de tenten.

21/08/2018
We rijden weer verder richting het noorden. Doel is Litchfield National Park.
Heel Australië staat vol met termieten heuvels. Maar vandaag toch een paar exemplaren bekeken die bijzonder zouden moeten zijn...volgens de bordjes. Zgn kompastermieten, maken heuvels tot 5m hoog en zijn exact noord-zuid opgesteld. Hebben we toch maar even gezien.
Verder valt het NP ons tegen, natuur is heel mooi. Maat alles is hier veel te georganiseerd. Is ingesteld op veel mensen en zelfs bussen vanuit Darwin. Hier gaan we niet blijven en we rijden nu door richting Darwin. Doel is de Adelaide River Jumping Crocodiles. Een tocht over de Adelaide River om de salties te bekijken. Vanuit een boot wordt een stuk vlees aan een hengel gehangen en uit de boot gestoken. De salties ‘springen’ dan uit het water om dit te pakken. De ‘kleintjes’ komen dan bijna volledig uit het water..en dat is bijna 3 meter! De grootste die we gezien hebben was bijna 6 meter, wat een enorm beest, met enorme kaken. Zeker als hij een stuk vlees grijpt, nog geen meter bij je vandaan. Is wel toeristisch, maar wel heel indrukwekkend om te zien. Wat zijn die beesten groot, sterk en vooral snel. Het is nu wel heel duidelijk waarom overal staat dat je hier niet mag zwemmen ivm de krokodillen.
Hierna een klein stukje doorgereden naar een mooie camping in de Mary River Wetlands. Wanneer we het terrein oprijden, springen overal de walibi’s weg. Er zitten er hier echt honderden. Zoveel hebben we er nog niet bij elkaar gezien.

• 21 Augustus 2018 - 11:38

Rix:

Wat een beestenboel daar! Dank weer voor jullie bericht en geniet nog van de laatste paar dagen.

• 21 Augustus 2018 - 12:38

Sjoerd:

Gaaf hoor, zo midden in de natuur. Jullie doen weer veel indrukken op. Wat een drukte met al die walibi's. Ze snuffelen niet in je tent hoop ik?

• 21 Augustus 2018 - 14:40

Simone:

Leuk om al jullie verhalen weer te lezen!!! Geniet er nog lekker van. Groetjes

• 24 Augustus 2018 - 11:20

Anja:

prachtige ervaring weer, wat zijn er toch een mooie plekken op deze aarde en zo tof dat jullie daar nu zo van genieten