Bangkok - Chiang Mai - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van endendijk - WaarBenJij.nu Bangkok - Chiang Mai - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van endendijk - WaarBenJij.nu

Bangkok - Chiang Mai

27 Mei 2017 | Thailand, Sri Phum

Bangkok - Chiang Mai

Uitgeslapen en bijgekomen van een dag vol belevingen gingen wij vanmorgen op pad. Onze eerste stop was M.R. Krukit's Heritage Home, een huis in oud-Thaise stijl en een oase van rust in de drukke stad. Een moment waar het lawaai van Thaise orde van de dag, even naar de achtergrond verdween. We bedachten dat we de hectiek langer wilden ontsnappen en vervolgden onze weg naar Lumpini park, waar wij genoten van de stilte en schaduw. Daarna weer de stad in, om een poging te doen de stad te overzien vanaf de top van een wolkenkrabber. Aangekomen bij de balie bleek het moeilijk ons verstaanbaar te maken voor de receptioniste, dat was wederzijds. Geen uitzicht over de stad voor ons dus. We vervolgden onze route naar Wat Pho, een beeld van een reusachtige liggende Boeddha. Wij kwamen echter op de weg daar naar toe drie klasgenoten tegen waarvan wij wisten dat ze ook in Bangkok zouden zijn. We besloten samen te lunchen en zijn daarna echt op weg gegaan naar de Boeddha. We kwamen terecht bij een vrij groot complex met allerlei tempels met Boeddhabeelden in uiteenlopende vormen en maten. Hier een behoorlijke tijd doorgebracht en daarna vertrokken naar Khao San Road, de place to be in Bangkok voor backpackers. "Times square van Thailand" aldus Luc. De straat hing aan beide kanten vol met billboards en ook op de grond krioelde het van mensen. Bij een straattentje allemaal een loempia gegeten en genoten van de gezellige sfeer.
Toen met een tuktuk terug naar het hotel om de backpacks op te halen, dit duurde iets langer dan verwacht door de (extra) drukte op de weg. Eenmaal aangekomen bij het hotel hadden we nog een half uur om bij het station te komen. Op advies en met hulp van de receptioniste hebben wij allemaal een scootertaxi geregeld. Dit hield in dat we allemaal bij een local achterop de scooter mochten, met onze enorme backpacks op onze rug en de kleinere rugzakken op onze buik. Ontzettend gaaf en spannend om het verkeer op deze manier te ervaren. Ruim op tijd bij het station hebben wij onze voorraad voor de trein ingeslagen, bestaande uit Dunkin' Donuts. Eenmaal in de trein kregen we een leuke verassing te verwerken. Iedereen uit onze wagon moest uitstappen want de wagon was "kapot." Toen we buiten stonden reed de trein voor onze neus weg. Dit was toch een momentje van stress totdat de trein na 150 meter weer stopte. Na een half uur wachten konden we weer naar binnen en daar zitten we nu. We wachten nu anderhalf uur na gepland vertrek nog steeds in de trein die met horten en stoten 100 meter naar voren rijdt, om vervolgens dezelfde afstand weer achteruit terug te rijden. Een hele bijzondere ervaring.

De volgende ochtend toch gewoon maar aangekomen in Chiang Mai. Hier hadden wij nog geen slaapplaats geregeld. Wij kwamen terecht bij een leuk hotel met een zwembad waar wij met z'n vieren op een kamer slapen. Even bijkomen van de hectiek van Bangkok en onze eindexamens. Na een lekkere lunch een duik genomen in het zwembad. Hierna alvast bustickets gekocht voor overmorgen om naar Laos te gaan. Het volgende doel was de Suthep tempel. Een tempel op de top van een berg die een waanzinnig uitzicht bood over de stad. Dit lag echter wel zo'n 16 kilometer buiten het centrum en met het niet al te snelle verkeer waren wij toch best een tijd onderweg. Eenmaal op aangekomen overtrof het uitzicht onze verwachtingen. De tempel was prachtig en wij konden heel Chiang Mai overzien. Deze stad vormt een enorm contrast met Bangkok. Waar de hoofdstad vol hoogbouw en druk verkeer is, is Chiang Mai een stuk rustiger. Een goede plek om even op adem te komen. Daarna het centrum in, waar het gezellig druk was. Vandaag was de saturday market. Zowel locals als toeristen liepen door elkaar heen en wij hebben daar uiteindelijk lekker gegeten en een behoorlijke tijd doorgebracht. Nu zijn we op de kamer en gaan zo slapen. Morgen Pepijns 18e verjaardag vieren!

• 27 Mei 2017 - 18:58

Martijn:

Weer erg leuk om te lezen. Gaaf om zo met de scooter door te stad te gaan. En inderdaad een slimme oplossing in deze hectische stad.
    Geniet van het relaxen in ChangMai. Jullie hebben het verdiend!

• 27 Mei 2017 - 19:09

Irma En Wim:

Wat een feest om jullie verslag te lezen. Mooie avonturen. Het gaat lang niet allemaal zoals gepland. En het blijkt dat het ene engels het andere engels niet is. Ach, en die trein, die gaat wel weer een keer. Mannen geniet van de verdere reis. Welterusten en geniet van de verjaardag van Pepijn. Gefeliciteerd!

• 27 Mei 2017 - 19:15

Margreet:

Gezellig om met jullie mee te kunnen reizen via "waarben jij.nu" Goed van start gegaan met allerlei belevenissen. Genieten!!

• 27 Mei 2017 - 19:53

Franck:

Wat een belevenissen al zeg! Inderdaad een avontuurlijk feest. Veel plezier samen met Pepijns verjaardag, gefeliciteerd!

• 28 Mei 2017 - 06:32

Sjoerd:

Grappig, ook nog andere gabbers van het RolandHolst tegenkomen! Wie weet komen jullie nog meer bekenden tegen! Veel plezier met verjaardagvieren!

• 28 Mei 2017 - 20:27

Jeroen Janssen:

Wat leuk dat ik deze site nu ook via Petra gevonden heb! Mooie reisverhalen!

• 29 Mei 2017 - 12:02

Cor:

Chiangmai is een leuke stad en ook de omgeving is prachtig. Volgens mij het mooiste gedeelte van Thailand. Nou mannen geniet van jullie verdiende reis.