Van Antsirabe naar Andasibe - Reisverslag uit Andasibe, Madagascar van endendijk - WaarBenJij.nu Van Antsirabe naar Andasibe - Reisverslag uit Andasibe, Madagascar van endendijk - WaarBenJij.nu

Van Antsirabe naar Andasibe

Door: ME

14 Augustus 2019 | Madagascar, Andasibe

14/08/2019 Antsirabe naar Andasibe
We vervolgen onze route over de RN7. Dit is de route die de meeste toeristen nemen, een ‘redelijk goede’ weg die langs enkele van de mooiste National Parken komt. Hier kan je enkele lemuren zien die alleen in dat ene park voorkomen, zoals de Golden Bamboo Lemure in Ranomafana en ons doel van vandaag Andasibe. Daar zit de grootste lemuur: de Indri Indri. Ondanks dat het een ‘toeristen’ route is, kom je die nauwelijks tegen. Alleen bij de parken en de restaurants zie je ze. Aangezien de meeste mensen dezelfde route volgen, zie je veel gezichten die je eerder gezien hebt.
Op de weg kom je wel veel lokaal openbaar vervoer tegen, de zgn Brousse. Meestal een gewoon klein personen busje voor 9 man, alleen nu gevuld met minstens 3x zoveel en een enorm pak bagage op het dak.
Langs de route worden allerlei producten te koop aangeboden, maar elk stuk weg heeft zijn eigen ‘specialiteit’: houten auto’s, aluminium producten, houtsnijwerk, levende konijnen, muziekinstrumenten, Maria beelden, honing, foie gras (!) en natuurlijk bakstenen.
Hoe meer we richting Tana komen, hoe groter het contrast met de rest van het land. Dit is een (hele) grote stad, met alles wat daar bijhoort. Dit zie je in de rest van het land niet. Zelfs een fast food keten...waar we voortreffelijk geluncht hebben. Na de lunch vervolgen we de route via de RN2 richting oosten. Deze weg gaat dwars door de bergen en is nog kronkeliger (en slechter) dan de RN7. Maar we hebben geen keus, dit is de enige weg naar het oosten. En die is berucht om de problemen met vrachtauto’s op de route: lekker banden, kapotte remmen en ongelukken op de steile weg. Maar gelukkig viel het vandaag mee, wij kunnen redelijk goed doorrijden. Maar hebben verhalen van anderen gehoord over uren (zelfs dagen) vertraging op deze weg. Maar de route is prachtig, via haarspeldbochten passer je vele mooie uitzichtpunten. Hoe verder we komen, hoe meer bos en uiteindelijk komen we uit bij het regenwoud van Andasibe.

• 16 Augustus 2019 - 08:56

Margreet:

Wat fantastisch om weer met jullie mee te mogen reizen en van jullie verhalen te genieten.

• 16 Augustus 2019 - 08:56

Margreet: