Busy Bangkok - Reisverslag uit Bang Rak, Thailand van endendijk - WaarBenJij.nu Busy Bangkok - Reisverslag uit Bang Rak, Thailand van endendijk - WaarBenJij.nu

Busy Bangkok

25 Mei 2017 | Thailand, Bang Rak

Vertraging... Een valse start van onze reis. Vanwege het toegenomen vliegverkeer door de wedstrijd van Ajax. Na 40 minuten wachten stegen we op en 12 uur later landden we op Hongkong Airport. Vanuit het vliegtuig hebben we hier maar weinig van gezien doordat de stad verhuld was in de smog. Na een korte tussenstop eindelijk naar Bangkok. Om 10:00 lokale tijd waren we op onze bestemming. Met de taxi naar het hotel, even installeren en bijkomen van de lange reis. We zitten in een knus backpackershotel. Op de muren staan quotes over reizen: "A traveler without observation is a bird without wings." en "Half of the fun of traveling is the esthetic of lostness". Deze quotes worden vergezeld door enorme schilderingen van katten en teddyberen. Vervolgens zijn wij in de hitte op pad gegaan door de Thaise chaos. Ons doel was vandaag om kaartjes te bemachtigen voor de nachttrein naar Chiang Mai. Op onze wandeltocht naar het station zijn we vele straatkraampjes en marktjes tegengekomen waar we graag een stop bij maakten. Ook kwamen wij langs een enorme tempel, even een kijkje nemen dus. We werden gelijk onthaald door een enthousiaste vrijwilliger, die ons alles vertelde wat hij wist (maar niet altijd even goed verstaanbaar). We zijn vrijwel alle boeddhistische rituelen afgegaan die volgens hem allemaal voor hetzelfde zorgden: geluk, geld, kennis, vrede en succes. Kortom, bij ons zit het wel goed de komende jaren. Na onze boeddhistische doop in het heilige water vertrokken wij maar naar het treinstation. Na wat communicatieproblemen met de lokale bevolking hebben wij ons plekje in de trein van morgen veiliggesteld. Na Pepijns legendarische afdingkunsten (200? 100! 150? 100! Deal.) gingen wij naar een soort van foodhall voor het avondeten. Hier kon je een kaart opladen waarmee je bij alle verschillende kraampjes Thaise specialiteiten kon bestellen. Achteraf kreeg je het bedrag dat te veel gestort was weer contant terug. Uiteindelijk hebben wij voor omgerekend €5, in totaal, heerlijk gegeten. Op de terugweg weer afgedongen voor een lagere tuktukprijs. Dit kon, op voorwaarde dat we 7 minuten in een winkel gingen kijken. We werden gedropt bij een winkel voor maatpakken. Hier kregen wij allen een boek met voorbeelden in onze handen gedrukt en kwam er een leger van opdringerige verkopers op ons afgestormd. Na 7 minuten snelden we door naar het hotel. Nu liggen we uitgeteld op de hotelkamer. Goed uitrusten en morgen weer een mooie dag voor de boeg.

• 25 Mei 2017 - 15:41

Martijn :

Mooie eerste ervaringen en weg leuk om zo mee te kunnen genieten. Vertraging was inderdaad een valse start...Ajax heeft verloren.

• 25 Mei 2017 - 17:27

Cor:

Ja Ajax he. Maar ondanks het verlies ( ik had jullie een overwinning gegunt ) veel plezier.

• 25 Mei 2017 - 22:48

Sjoerd:

Leuk dat jullie ook met de trein reizen. Drie jaar terug zijn we van hetzelfde treinstation vertrokken. Hele belevenis, geniet ervan!