2/8/2016 Samburu NP - Reisverslag uit Samburu, Kenia van endendijk - WaarBenJij.nu 2/8/2016 Samburu NP - Reisverslag uit Samburu, Kenia van endendijk - WaarBenJij.nu

2/8/2016 Samburu NP

Door: me

02 Augustus 2016 | Kenia, Samburu

2/8/2016 Samburu NP

Gisteren avond nog wat muziek aangezet en direct om ons heen allemaal dansende kinderen. We hadden eerst lekkere afrikaanse muziek aanstaan, totdat de jongens de JBL speaker 'kaapten'. Opeens k3 door de speaker, maar maakte voor de kinderen niet uit. Die bleven lekker dansen.
Heerlijk geslapen in het dorpje, we hadden verwacht dat het erg vroeg rumoerig zou worden, maar dat viel reuze mee. Rustig ontbeten, nog even naar het winkeltje van het dorpje geweest. Natuurlijk wat souvenirs gekocht voor veel te veel geld. Maar we hebben wel een unieke avond tussen de locals gehad.
Nu verder naar Samburu National Park, slechts 5 minuten rijden van onze slaapplaats. We zien bijna direct na binnenkomst een generoek. Andere naam hiervoor is de giraf gazelle, deze ziet er uit als een impala, maar dan met een extreem lange nek. Deze hadden we nog nooit gezien. Vlak daarna een leeuw, vlak naast de weg en loopt daarna richting de auto. Ook zien we de grevy zebra (andere soort dan degene die je normaal ziet,meer strepen, dunner strepen en een witte buik), grote groep giraffes, impala, grant gazelle en enorm veel olifanten. We komen een grote groep giraffes tegen, deze een tijd gevolgd. En dat gaat het beste als je op het dak van de auto gaat zitten. Mooi overzicht over de vlakte.
Tot een uur of 13:00 door het gebied gereden. Het is hier niet heel groot, maar er is enorm veel te zien, in een erg mooi landschap. Nu naar een lodge in het NP, hier hebben ze een zwembad met uitzicht op de bush. Hier zitten relaxen en wat gezwommen. Einde van de middag weer de auto in, nog even wat rondrijden op zoek naar dieren. Nou ja, zoeken hoef je hier niet echt, beesten genoeg. We gaan nu op naar een slaap plaats. Vannacht weer een bushcamp....maar nu in het National Park. Mooie plek aan de rivier gevonden. Aan de overkant een paar enorme krokodillen gezien, maar die kunnen hier de kant niet op. Auto's neergezet, opening tussen de auto's afgezet met takken. Alles heeft hier stekels, dus daar komt geen beest meer doorheen. En aan de andere kant een enorm groot kampvuur gemaakt, gezellig en praktisch.
Tijdens het eten komen de eerste vervet monkeys (groene meerkat) kijken of er wat te halen valt. Aangezien petra aan het koken is, houden wij ons bezig met het verjagen van deze apen.
Ondanks dat je midden in de bush zit, heb je wel telefoonverbinding...en dus ook internet. Aangezien de lodges erg traag internet hebben, hebben we maar een mobiele databundel gekocht op een lokaal netwerk en gebruiken we 1 telefoon als hotspot. Werkt uitstekend. In het donker even bezig geweest om de foto's te bekijken en de verslagen bij te werken. Opeens zien we een paar ogen in het donker glimmen, is een prachtige genet kat (formaat van een kleine vos). Op de achtergrond hoor je allerlei andere dieren. Aangezien het donker is, zijn de apen nu ook verdwenen. Eens kijken wat de nacht gaat brengen.

• 03 Augustus 2016 - 17:11

Sjoerd:

Het lijkt de Beekse Bergen wel! Maar dan echt! Leuk zoveel beesten spotten. Lijkt me best spannend, die ogen die je in het donker aan zitten te kijken.... Beetje rustig met K3, daar wennen ze nooit aan (ik ook niet...)