Relaxdag in bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van endendijk - WaarBenJij.nu Relaxdag in bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van endendijk - WaarBenJij.nu

Relaxdag in bagan

Door: ME

26 Juli 2014 | Myanmar, Pagan

25+26 juni
Dit waren 2 relax dagen. Erg weinig gedaan, lekker bij het zwembad gelegen, wat lezen, wat zwemmen, wat eten, wat zwemmen etc. Even 2 dagen bijkomen van alle indrukken van de laatste tijd...en niet in de laatste plaats vlucht MH17. We hebben daar veel over gepraat en geprobeerd dit te verwerken, voor zover dat mogelijk is. Het is onvoorstelbaar dat zoiets gebeurd, maar als het een vriendje en een vriendinnetje met hun ouders betreft, komt dit wel heel erg dichtbij.
Maar gelukkig hebben we hier niet alleen maar aan gedacht en ook nog kunnen ontspannen.
Op de lokale markt nog wat souvenirs gekocht, begint al een aardige voorraad te worden.
Ook nog even geld gehaald, dat gaat hier allemaal met cash dollars. Hoe groter de coupure hoe beter de koers. Er zijn wel pinautomaten, maar heel sporadisch en geen garantie dat ze het doen. Dan maar met cash...en wel met biljetten in onberispelijke staat. Een kreukel mag al niet, laat staan een kleine beschadiging. In het verleden kon je op straat wisselen tegen veel betere koersen, die tijd is nu over. Het wordt wel geprobeerd, maar het koersverschil is minimaal (0.05 per dollar). Het risico dus niet waard. En bij een bank wisselen is ook wel een ervaring. Je wordt met alle egards ontvangen, 4 man doen de deur voor je open, je krijgt wat te drinken en ondertussen wordt uit een laatje een pak geld gehaald. Alles gaat in biljetten van 1000 ($1) of 5000, dus je gaat met een flinke stapel papiergeld de deur uit.
Morgen vertrekken we weer, richting Mandalay.

• 26 Juli 2014 - 16:36

Simone:

Net jullie verslag gelezen, kwam binnen toen ik die van ons online zette. Ook hier blijft MH 17 de gemoederen bezig houden. Is ook niet nogal wat....
    Morgen gaan wij, met zeer grote tegenzin naar Nederland toe,
    Het was en is nog steeds fantastisch in China!!!!
    Geniet lekker verder. Xxx van ons vier

• 26 Juli 2014 - 17:08

Jan En Rix:

Ja, die MH17 blijft ook steeds in onze hoofden rondspoken en we blijven ons verbazen, vragen stellen en alles met veel ongeloof volgen. Fijn dat jullie toch nog kunnen genieten van de mooie en bijzondere dingen in Myanmar. Dat geld wisselen geeft altijd wel een echt buitenlandgevoel en heeft dus op die manier zijn charmes. Denk er wel aan dat alle souvenirs ook mee terug moeten! Jammer dat jullie geen foto's kunnen doorsturen; zijn we wel heel erg benieuwd naar.

• 27 Juli 2014 - 04:32

Cor:

Fijn dat jullie toch kunnen genieten. Het is verschrikkelijk om op zo'n jonge leeftijd een vriendje of vriendinnetje te verliezen en zeker op zo'n manier. Misschien een kleine troost, heel Nederland leeft mee met de nabestaanden van deze ramp.

• 28 Juli 2014 - 16:36

Margreet:

Leuk om jullie belevenissen te volgen, kreeg de mail van de pagodes door van Wim.
    De E-bike is toch wel heel comfortabel om je zo te verplaatsen met elkaar. Jullie goede reis verder
    groeten Margreet