Schildpadden en VOC - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van endendijk - WaarBenJij.nu Schildpadden en VOC - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van endendijk - WaarBenJij.nu

Schildpadden en VOC

21 Augustus 2012 | Sri Lanka, Hikkaduwa

Dinsdag 21 augustus - van Udalawale naar Hikkaduwa.
Deze keer geen wekker! Rustig opgestaan, ontbeten en dan met de auto op pad. Eerste stop aan het strand, wat thee gedronken en weer verder. Volgende stop bij een schildpadden opvang. Hier uitleg gekregen wat ze doen om deze indrukwekkende dieren in leven te houden. De grootste exemplaren kunnen wel meer dan 2 meter groot worden.
Hierna een kort stukje rijden naar galle. Hier staat een oud Nederlands voc fort.
Daar even rondgekeken en wat gegeten. Nu door naar het hotel: een klein hotel met maar 7 kamers, waarvan er slechts 2 bezet zijn. Oftewel we hebben weer de volle aandacht van het personeel. Hotel Suite-Lanka is een prachtige plek, gelijk aan het strand met een klein zwembad erbij.

• 21 Augustus 2012 - 22:35

Anja:

Mooie verslagen weer!! En wat een afwisselende reis. Het vroege opstaan zo af en toe herkennen wij wel... Vonden de mannen niet altijd leuk, maar na verloop van tijd zaten we al zo in het vroege opstaan dat we er steeds minder tot helemaal niks meer over hoorden.
    Slapen kun je straks nog in Nederland was onze slogan.
    Wij zijn inmiddels al weer gewend. Zijn alweer meer dan een week thuis en ik ga al weer langzaam denken wat we volgend jaar kunnen gaan ondernemen... Anne heeft daar nog wat meer tijd voor nodig...maar noord of zuid Amerika lijkt ons ook wel super.
    Ik heb al een volle werkweek achter de rug, inclusief een prinsengrachtconcert (mijn 18e) . Anne heeft de boot weer naar A'dam gevaren en met volle bak genoten van het concert. Ik werd weer sjiek met de boot van mijn werk opgehaald zondag en we hebben de boot weer naar loosdrecht gevaren. Heerlijk. Gister en vandaag ook fijn na werk nog stukje gevaren. Zo houden we het vakantiegevoel nog wel een beetje vast mede dankzij het lekkere zomerweer . Hopen maar dat het nog lang mooi blijft! Gelukkig hoeven jullie je daar nu nog even geen zorgen over te maken, jullie zijn nog lekker daar! Tot later maar weer, groet Anja