Nuwara Eliya - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van endendijk - WaarBenJij.nu Nuwara Eliya - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van endendijk - WaarBenJij.nu

Nuwara Eliya

17 Augustus 2012 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Vrijdag 17/8 - Nuwara Eliya
Na een vochtige nacht en een ontbijt met chocopasta (we hadden genoeg van de eeuwige eieren en jam, zelf een pot nutella gekocht), zijn we vertrokken richting Nuwara Eliya. Het thee gebied van sri Lanka, ligt op ruim 1900 meter hoogte. Hier komt de beste thee van het land vandaan. Onderweg gestopt voor de lunch bij een waterval, klein stukje lopen vanaf de weg. We reden al geruime tijd door de theeplantages, nu werd het tijd om er een te bezoeken. We zijn bij thee fabriek Glenford geweest. Inderdaad van een schot geweest, 150 jaar geleden. Hier werd het hele proces van plant tot theezakje verteld.
Ook nog iets nieuws gehoord: groene thee en zwarte thee komt van dezelfde plant. Het enige verschil is het productie proces: bij groene thee wordt het fermenteren overgeslagen.
Na dit bezoek nog 25 km rijden, lijkt weinig, maar hier betekend dat ruim een uur rijden. De afstanden zijn niet groot, maar het schiet totaal niet op.
De temperatuur hier is ook even wennen: het is hier ongeveer 15 graden. De lokale bevolking loopt er dan ook bij of het vriest, met dikke jassen aan en mutsen op. De toeristen zie je bibberend rondlopen met hun t- shirts en slippers . Maar daar is ook weer een oplossing voor: de bazaar. Hier kan je voor weinig alle mogelijke kleding van alle mogelijke merken kopen!! Vooral jassen, vesten en truien. Ook wij zijn hier even rond gaan kijken en inderdaad ook iets gevonden wat ons beviel. In eerste instantie alleen voor Petra een mooi vest van Tommy Hillfiger, volgens de verkoper absoluut een echte. Maar al snel ook een voor Martijn. De jongens konden dan niet achterblijven, maar daarvoor moest onze verkoper wel even bij al zijn buren langs om de juiste maten bij elkaar te zoeken. Uiteindelijk voor iedereen een mooie vest/ trui gekocht.
Nog even verder rondgekeken in de kleine winkeltjes en op de markt, altijd leuk en zeer fotogeniek. De mensen zijn erg vriendelijk, bij meerdere eettentjes krijgen we van alles aangeboden. Even proeven wat dat nu weer was. Meestal erg lekker. Besloten om niet uit eten te gaan, maar allerlei lekkere dingen te kopen en dat als avondeten te gebruiken.
We zitten nu in het Galway Forest Lodge, prima hotel net buiten de stad. Maar dat is geen probleem: we hebben toch onze eigen auto met chauffeur.