Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van endendijk - WaarBenJij.nu Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van endendijk - WaarBenJij.nu

Negombo

04 Augustus 2012 | Sri Lanka, Negombo

Na heerlijk lang geslapen te hebben (dwz vroeg naar bed) werden we om 9:00 door onze chauffeur opgehaald. Voordat we vertrokken nog even een korte discussie wat er wel/niet inclusief was bij onze reis. Wat ons betreft was dat zeer duidelijk, alleen voor hem iets minder. Gelukkig hadden we de map met reispapieren bij ons. Hij moest alleen nog even met zijn kantoor bellen om zeker te zijn dat de boot tour vandaag echt inclusief was. Hierna op weg. Na een rit van bijna 3 kwartier zijn we aangekomen in de muthurajawela marsh. Oftewel een lagune en moerasgebied ten noorden van Negombo. Begonnen in het 'visiters centre', dwz een kamer met wat posters van de dieren die in het gebied voorkomen. Daarna met een boot het moerasgebied in. Via een oud dutch canal (gemaakt door de nederlanders voor het vervoer van kaneel), naar de lagune en daarna het moerasgebied in. Onderweg op zoek naar beesten. De score van vandaag: 3 soorten kingfishers, witte reigers, visarend, 3 apen, allerlei watervogels en 3 grote varanen (worden wel 2,5 m lang). Hierna weer verder met onze auto, terug naar Negombo. Bij de vismarkt gestopt, hier waren vissers bezig de boten uit te laden en de netten te legen. Vis wordt gesorteerd, schoongemaakt en op grote tapijten gedroogd. Ziet er leuk uit, maar wel door je mond ademen....en goed kijken waar je loopt.
Hierna in de stad gelunched en met de tuktuk terug naar het hotel. De rest van de middag in het hotel lekker gezwommen en gelezen.
Vanavond in hetzelfde restaurant als gisteren gegeten: king coconut. Op het strand heerlijk garnalen en inktvis gegeten. Zalig!

• 04 Augustus 2012 - 21:27

Rix:

Hoi,

Het ziet er allemaal lekker fleurig en knus uit. Ik begrijp dat het maar goed is dat we nog geen geurmail kunnen ontvangen! Ben benieuwd naar jullie volgende score.

Groetjes