Red Bridge - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van endendijk - WaarBenJij.nu Red Bridge - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van endendijk - WaarBenJij.nu

Red Bridge

Door: Endendijk

10 Augustus 2011 | Vietnam, Hoi An

Vandaag werden we wakker in het Southern Hotel. Vandaag mochten we lekker uitslapen. Wel tot 9:00 uur! Normaal moesten we heel vroeg opstaan omdat we allerlei tripjes deden, vandaag ook maar nu begonnen we pas om 11:00 uur. Toen we uit bed kwamen gingen we douchen en daarna gingen we ontbijten. Toen we daar mee klaar waren gingen we met de bus Hoi An in, daar mochten we rondlopen tot 11:00 uur en dan moesten we verzamelen in het Hai cafe voor de kookschool Red Bridge. eerst liepen we even rond en aten een gebakje in een pattiserie. Toen het 11:00 uur was gingen we naar het Hai cafe. Daar dronken we een drankje en gingen we met een gids naar de markt toe, daar vertelde ze over allerlei soorten groenten en fruit. Toen ze daarmee klaar was gingen we met een boot naar de kookschool toe, toen we daar aankwamen begonnen we met de cooking class. Eerst deed de kok voor hoe je Salade met Seafood in een halve ananas maakte dat kon je volgen via de Vietnames tv(een grote spiegel aan het plafond). Daarna deed hij voor hoe we zelf rijst papier maakte en daarmee gingen we spring rolls maken. Die waren heel erg lekker. Later maakten we een hartige pannekoek met garnalen en groenten, die we toen in rijstpapier rolden en die was ook erg lekker. Toen gingen we een Claypot maken met een eggplant(aubergine) dat aten we later met witte rijst. Toen we moesten wachten tot de Claypot klaar was dus kregen we een lesje garneren. we moesten komkommers in een mooi vormpje snijden en een roosje maken van tomaat. Bij mij lukte het totaal niet: mijn komkommer brak doormidden en ik had hem te dik gesneden en het tomatenroosje brak tijdens het maken doormidden en viel op de grond. lekker handig he? Bij mijn ouders lukte het wel goed.

Nu kan ik Vietnamees koken en als jullie het willen proevene stuur dan een reactie en we nodigen je uit.
(ik ga nog verder oefenen met garneren dus je hoeft niet bang te zijn dat de tomatenroosjes op de grond gevallen zijn).

Even een toevoeging op Thijs zijn verhaal.
Het is geweldig in Vietnam de mensen zijn enorm vriendelijk, behulpzaam en attent.Ze doen er alles voor om het je naar de zin te maken. Wij hebben hier zeker geen onveilig gevoel en het idee dat we enorm op onze spullen moeten passen. Op dit moment zijn we in Hoi An, een relatief klein dorpje helemaal vol met lampions. Als het volle maan is mogen er geen brommetjes door het autovrije centrum van het dorpje rijden en wordt het centrum verlicht doormiddel van allemaal lampions, welke hier met de hand in Hoi An gemaakt worden.
Ondanks dat het nu geen volle maan is hangen er toch overal lampions waar mee alles sfeervol is verlicht.Dit heeft een heel leuk effect en ziet er heel gezellig uit. Ook hoor je uit luidsprekers muziek komen wat het geheel nog romantischer maakt.

Wij willen iedereen bedanken voor de erg leuke reacties op ons avontuur in Vietnam. Dit zorgt er voor dat het voor ons leuk is om een reisverslag te maken en we dit met jullie kunnen delen. Vietnam is geweldig en zeker om samen met de kinderen, die op deze manier voor het eerst kennis met Azie maken.Wij hebben het met zijn tweeen altijd heel leuk gevonden en het was natuurlijk wel afwachten hoe het samen met de kinderen zou gaan.
Blijf heerlijk reageren op onze verhalen, daar genieten wij enorm van. Het is elke dag weer spannend om te kijken of er iemand heeft gereageerd.

liefs van onze allemaal uit het heerlijke Vietnam.

• 10 Augustus 2011 - 16:33

Rix:

Ik laat jullie niet lang in spanning zitten. Weer leuke verhalen en foto's. Petra zal zich wel echt thuisvoelen! We maken graag gebruik van je uitnodiging Thijs. We verwachten natuurlijk wel schone en mooi uitgesneden roosjes van je. Dus oefen nog maar even goed. Voor ons nog even geen vakantie. We gaan zo proberen te dorsen tussen de buien door.

Groetjes Jan en Rix

Groetjes Jan en Rix

• 11 Augustus 2011 - 05:42

Cor En Wendelien:

Nou Thijs zo'n uitnodiging voor een lekker Vietnamnees etentje laten we natuurlijk niet lopen. We zijn heel benieuwd. We hebben op internet veel gelezen over Hoi An en dat helemaal overeen met jullie verhaal. Hebben jullie nog een mooi hotel voor ons gezien? Wij kijken veel op Tripadvisor, we hebben de indruk dat zij goede revieuws geven. Ons reisje Brabant, ook heel leuk, zit er bijna op. Blijf lekker genieten, wij genieten van jullie en jullie leuke reisverslag en foto's.
    Tot ziens en groeten,
    Cor en Wendelien

• 11 Augustus 2011 - 07:04

Anja:

Wow, wat een ervaringen allemaal! Echt egweldig! WIj zijn (helaas) al weer terug in Hsum... en t lijkt wel herfst vergeleken met onze laatste 3,5 week... Na één overnachting in Duitsland op een aardige camping buiten Stuttgart zijn we doorgereisd naar Camping Dei Fiori! Eerst nog een paar andere geprobeerd... maar allemaal bomvol. Gelukkig kregen we een goeie plek en hebben de twee kleine tentje opgezet! De tarp nog hard nodig gehad om te schuilen tegen een paar enorme regenbuien! Drie dagen daar, dagje stramd/Zwembad en dagje venetie incl gondelvaart (hoogtepunt volden we allemaal) en door naar Kroatie.. Ook druk daar en na een paar campings die leken op mierenhopen vol Nederlanders op een wat relatief kleinere camping terecht gekomen bij Vsrar. Volgens ons hadden wij uiteindelijk het enige plekje op de camping waar we en schaduw hadden, privacy en dichtbij de toiletten + strand! Kortom, prima, wij zijn er niet meer weg gegaan.. Verder bestond de vakantie uit snorkelen, jongens hebben een proefduikles gedaan (stoer!), zwemmen in zwembad, ik heb 12 boeken gelezen, Anne heeft aan zijn noek geschreven enzovoor. t Eten is daar nog betaalbaar dus de skottelbraai heeft rust gehad, we zijn bijna elke avond uit eten geweest! Afgelopen zondag ingepakt met als doel nog een stop in Salzburg, maar door t slechte weer doorgereden naar Munchen (ook slecht, maar in ieder geval al weer dichterbij NL) en toch maar hotelltje gepakt tot grote vreugde van de mannen! Wat voel je je dan ineens tanzig als je in je camping outfit in de lobby van een hotel staat... Heerlijke douche...bed..mmm. Volgende ochtend superontbijt en de Olympiaturm op, BMW museum en nog even langs het Allianz stadion gereden. Helaas waren bijana alle rondleidingen uitverkocht en dus in de middag maar richting Hsum gereden en sávonds thuis... Nu vandaag dag twee alweer aan t werk en t valt niet mee.... Volgende week Prinsengracht, dat is n leuk vooruitzicht! Nou, wij zijn blij met jullie verslagen , ga zo door !! Ik denk dat Thijs het meeste daaraan bijdraagt? Knap hoor! Dikke kus en GENIET!!!