Hanoi dag 2: Parfume Pagode - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van endendijk - WaarBenJij.nu Hanoi dag 2: Parfume Pagode - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van endendijk - WaarBenJij.nu

Hanoi dag 2: Parfume Pagode

Door: Thijs Endendijk

28 Juli 2011 | Vietnam, Hanoi

We zijn vanochtend rond half zeven opgestaan we hebben heerlijk geslapen en ook goed ontbeten in ons hotel Impressive.

Vandaag was het doel om naar de Parfume Pagode toe te gaan. We werden rond half acht opgehaald in het hotel. Toen moesten we twee uur rijden om bij de plek te komen waar we met bootjes vertrokken naar een plek waar we eerst naar een Boeddhistische tempel zijn geweest. Daar konden we een half uur rond kijken. Toen dat halve uur voorbij was gingen we lunchen, daar kon je kiezen uit rijst, vis, Tofu en Biefstuk. We zagen daar een pot met vloeistof erin daar zaten slangen, hagedissen, kraaien en kippenpoten in, ze noemen het 'slangenthee', mijn ouders zeiden dat het de potentie verbeterd maar ik weet niet wat dat betekend, Toen we klaar waren met eten konden we kiezen of we wilden lopen naar de Parfume Pagode of we met een Gondellift daar naar toe gingen. Wij kozen ervoor om erheen te gaan met de Gondellift. Toen liepen we naar de lift toe, daar moesten we wachten tot er genoeg mensen waren om de lift in werking te stellen waardoor de mensen die naar boven liepen toch sneller waren dan de mensen die met de lift gingen.
Toen gingen we met het liftje omhoog daar konden we heel mooi rondkijken in het bijna helemaal groene landschap. Toen we boven waren aangekomen gingen we door naar de Parfume Pagode. Dat was de eerste Boeddhistische tempel in heel Vietnam en ook de oorsprong van het Boeddhisme daar. We moesten eerst met een hele grote trap naar beneden,We liepen daar in een grot. Onze gids vertelde ons over een uitgehakt beeldje dat in de muur zat dat Boeddha op een olifant moest voorstellen. later liepen we verder de grot in waar een soort altaar stond waar eten werd geofferd aan Boeddha. In de grot was ook een steen waar water naar beneden druppelde, de gids vertelde dat het water geluk bracht als je het over je gezicht uitsmeerde, dat hebben we ook gedaan. toen gingen we terug naar boven. Toen gingen we lopend terug naar de plek waar het liftje was, dat was een tochtje van ongeveer 45 minuten, Daarna gingen we terug naar de bootjes en we moesten weer een uur terugvaren toen we weer op de plek kwamen waar de auto stond mochten we het vrouwtje die de boot bestuurde een fooi geven. toen hadden we 20.000 Dong gegeven dat is in verhouding 1 Dollar maar die vrouw was er niet tevreden mee zelfs bij de boot naast ons gaf iemand 200.000 Dong (10 Dollar) en zelfs daar was ze er niet tevreden mee. Toen gingen we terug naar het hotel met de auto dat was weer 2 uur rijden. Toen waren we weer in het hotel. Daar zijn we nog even gebleven en toen gingen we naar een restaurant toe. wij gingen eten bij een Itaialaan we namen daar pizza. toen we klaar waren met eten gingen we naar een koffiebar vederop daar namen we wat te drinken en een gebakje. En toen gingen we terug naar het hotel.

We hadden vandaag een hele leuke dag, het was wel warm,(wel 42 graden)
maar we hebben heel veel plezier gehad.

Nog wat tips voor als je naar Vietnam gaat:

Er zijn heel veel scootertjes in Vietnam, als je wilt oversteken moet je niet wachten tot alle scootertjes en auto's weg zijn maar je moet gewoon oversteken. Want dat lukt niet, want iedereen rijdt gewoon door.

• 28 Juli 2011 - 17:28

Margriet:

Op donderdag 28 juli begonnen met het lezen van jullie reisverslag. Wat enig om te lezen! Heb ook bijzonder genoten van de fraaie kleurrijke foto's. Leuk om jullie viertjes zo te zien genieten! Gerrit is op het moment naar een vergadering. Weet vrijwel zeker dat hij het vanavond enorm leuk zal vinden om jullie reisverslag te lezen en te zien!
    Geniet lekker lieve mensen! Wat een unieke belevenis zo met jullie viertjes! Prachtig!
    Komend weekend zijn wij weg, maar volgende week zullen wij weer inloggen om jullie reisverslagen te lezen. Ik maak er dan een kop thee bij en dan is het helemaal volop genieten geblazen met jullie foto's en verhalen! Ik hou het maar bij een gewoon potje thee en liever maar niet een kop thee met water uit die pot met slangen:)
    liefs van ons,